9 סגנונות בסיסיים בעיצוב פנים

18.2.2015 שתף

9 סגנונות בסיסיים בעיצוב פנים

לפני שבוחרים בעיצוב פנים הבית, רצוי קודם כל לבחור את הסגנון שישרה את התחושה הנעימה ביותר על סביבת הבית. לכל סגנון יש מספר מאפיינים עיקריים. כלומר, אם אתם מעדיפים קווים קלאסיים, המעצב לא יציע לכם ריהוט בעיצוב מודרני רק בגלל שהוא מאמין שההיצע הקלאסי לא מייצג את הטעם שלכם.

  • סגנון מודרני מינימליסטי

סגנון שמאופיין ברמת דיוק קיצונית. הדגש הוא על פשטות, על צבעים בהירים ובשום אופן לא צעקניים. חפצים בצורה גיאומטרית (מלבן, עיגול, מרובע), ופני שטח נקיים, ללא עומס של פריטים וחפצים.

  • סגנון קלאסי

סגנון מעודן ועשיר שניתן למצוא במבנה הרהיטים, בתאורה ובריפוד. הרהיטים הם מהסוג ה”אומנותי”, מגולפים או משובצים בקישוטים. סגנון שכזה כולל קישוט באלמנטים פרחוניים, ומוטיבים שונים של סצנות מצוירות מעולם האגדות.

  • סגנון כפרי

סגנון גס עם פריטים מחוספסים, התאורה והרהיטים עשויים להיות מעץ טבעי או קורות עץ. סגנון זה מאפיין את בתי הנופש בהרים ובכפרים באירופה.

  • סגנון קלאסי – מודרני

סגנון מעודן ואלגנטי, שמשתמש בגישה חדישה לשיפוץ אלמנטים קלאסיים. הסגנון משמר את מבנה הרהיטים הישן ומשלב אלמנטים קלאסיים עם אלמנטים מודרניים חדשניים, תוך יצירת כור היתוך בין הישן לחדש. הגימור נעשה באמצעות לכה חדשה ובצבעים שונים וחדשניים, כגון זהב, כסף או נחושת.

  • סגנון רטרו

סגנון שהיה מקובל בשנות ה-50, ה-60 וה-70 של המאה ה-20. סגנון שובב ומשעשע עם משחקי צורות וצבעים שמאפיינים כל פיסת רהיט מאותה תקופה. הדפסים עם צורות גיאומטריות, קווים, משבצות, או איורים בסגנון הפופ ארט – כל אלה מאפיינים את סגנון הרטרו.

  • סגנון עצמאי לא שגרתי (Maverick)

סגנון זה הוא חלק מהסגנון המודרני אבל הגישה שלו מאוד יצירתית, יוצאת דופן ולא שגרתית. סגנון צעיר, המצאתי שאינו מכבד את הכללים. ניתן להשיג סגנון זה על ידי צירוף אקראי ומגוון של פריטים שונים, וערימות על גבי ערימות של צבעים מפתיעים באותו חדר עצמו, שנאספים יחדיו לסגנון מאוד אקסצנטרי.

  • סגנון עכשווי

סגנון עכשווי-מודרני שומר על קו חם באמצעות גימורים וטווח של צבעים. הסגנון לא נראה מאוד חדש, מודרני וקר. הצבעים מאוזנים וחמים. גווני פסטל בהירים לא באים בחשבון כשמדובר בסגנון עכשווי. הגימורים הם חמים, לדוגמה, דלתות מעץ מלא מלוטש ועם תוספות של ריפוד, לפעמים מעור, יכולות להתאים לסגנון זה. הבדים המשמשים לריפוד עשויים מקטיפה או מעור. הכריות מעוטרות והשטיחים והריהוט בסגנון מודרני סקנדינבי.

  • סגנון היי-טק

סגנון היי-טק הוא סגנון מודרני חדשני שמדגיש את מבנה הרהיטים כאשר כל פרט בהם אינו אקראי אלא חלק מהמבנה. ברגים, גלגלים, גימורי מתכת מחוספסים, מאפיינים סגנון זה. הגימורים הם בדרך כלל ממתכת, זכוכית, פלסטיק ומעט מאוד עץ, ובד הריפוד פשוט ככל האפשר. הצבעוניות נעה בין לבן, אפור ומידה מועטה של שחור עם הדגשים של צבע חם ובולט יותר, כמו אדום.

  • סגנון כפרי אלגנטי

סגנון כפרי אלגנטי כולל השפעות של הסגנון הכפרי האנגלי, והסגנון הקלאסי הטהור הצרפתי או הסקנדינבי, ונקרא גם שיק כפרי. גימורי רהיטים נחמדים, עם גוונים לבנים בהירים ופסטל שמשתלטים על הריהוט המסורתי ללא שפע של קישוטים.