5 טיפים ליצירת בית פונקציונלי ושיפור היעילות של המרחב

1.10.2015 שתף

בשנים האחרונות, לא מעט בעלי בתים רוצים לערוך שיפורים אסטרטגיים בבית שמטרתם לשפר את הפונקציונליות, להגביר את היעילות ולנצל את המרחב הקיים. הנה כמה דרכים להשגת מטרות אלה.

  •  פתיחת המטבח לחלל הסמוך
    הסרת הקיר בין המטבח לחדר הסמוך נותרה אחד הטרנדים החמים ביותר בתחום שיפוץ הבית. סגנון זה פופולרי מאוד כי הפתיחה יוצרת מיד חלל גדול יותר ומשנה באופן דרמטי את המראה ואת תחושת הרווחה בין כותלי הבית.
    החלל הפתוח בין המטבח לחדר הסמוך מסייע לבתים קטנים להיראות גדולים הרבה יותר מכפי שהם באמת. בני המשפחה מתחילים להתייחס למטבח לא רק כאל חלל שמשמש לבישול אלא גם לאכילה בפינת האוכל, להכנת שיעורי בית ולמפגשים חברתיים. נראה כאילו עצם העובדה שמתאפשרת זרימה מחדר לחדר, כבר מהווה מוקד שמושך אליו את כול בני המשפחה.

 

  • התקנת רצפה במטבח כהמשך לרצפת הסלון
    פתיחת חלל המטבח עוררה מגמת ריצוף חדשה. במקום לבחור באריחים המסורתיים במטבח, היום רוב האנשים בוחרים בריצוף של אריחי אבן או קרמיקה שכבר קיימים בסלון. המטרה היא ליצור המשכיות כאשר פותחים את הקיר שמפריד בין המטבח לסלון המרוצף. כך אפשר להמשיך את הזרימה ולהגדיל עוד יותר את החלל כולו.

 

  •  שילוב סגנונות ישנים עם חדשים
    אחת ממגמות העיצוב החמות בתחום כוללת שילוב בין ישן וחדש. זהו סוג של שילוב והתאמה של מוצרים עכשוויים עם חומרים ועיצובים מהסגנון הישן. קיים גם ביקוש גדול לחומרי בניין ממוחזרים, כמו בריקים מפירוק, שיכולים לשפר את הסגנון הישן שפוגש בחדש.
    שילוב סגנונות עיצוב

 

  • בית בהתאמה אישית
    התאמה אישית של הבית באה לביטוי בכמה היבטים, למשל:
    יש אנשים שמבקשים לשפר את הבית שלהם כדי שיתאים לסגנון החיים של המשפחה ולגודל שלה. הם מבקשים להתאים כל חדר בבית לצרכים ולרצונות של בני המשפחה. ואם מדובר בבית גדול, שבו לא כל החדרים נמצאים בשימוש, זו הזדמנות להפוך את החדר הפנוי למשרד, לחדר תחביבים או לחדר משחקים לילדים.
    היום מקובל להתקין בבית נקודות טעינה נוחות ומותאמות אישית עבור הטלפונים החכמים והמחשבים הניידים. ואפילו להוסיף נקודות הטענה בתוך ארונות קיימים כדי לשמור שהגאדג’טים יישארו מחוץ לטווח הראיה, או על מנת להתקין שקעי חשמל עם אפשרות לטעינת USB.

 

  • הפרדת המקלחת והאמבטיה
    עברו הימים שבהם המקלחת והאמבטיה שלטו בכיפה בתחום חדרי הרחצה. הטרנד האחרון הוא לוותר על האמבטיה לחלוטין, או להתקין אותה בנפרד מהמקלחת עם הפרדה באמצעות דלת זכוכית או קיר פסיפסים מרהיב.

 

  • להיות ירוקים
    שיפוצים בכיוון של בתים ירוקים הם “הצעקה האחרונה” מזה מספר שנים והם כוללים התקנת מערכות אוטומציה שמונעות בזבוז אנרגיה והחלפת נורות מיושנות וראשי מקלחת ישנים. תאורת ה-LED, שבתחילת דרכה הייתה יקרה, היא ממש זולה היום בשל ההתקדמות הטכנולוגית, ובעלי הבתים בוחרים להאיר באמצעותן גם את תאורת הפנים וגם את תאורת החוץ.