שילוב אמנות בעיצוב הבית – הטרנדים החמים ביותר

15.10.2018 שתף

הבית שלנו, אותו חלל שבו אנו נוהגים לבלות לא מעט בלשון המטה, הוא כבר מזמן לא רק מרחב פונקציונאלי המספק לנו מענה לצרכים שונים, אלא חלל עיצובי ומסוגנן, שרבים מאתנו נוהגים להשקיע בו לא מעט ולשלב בו פרטי וחפצי אמנות מסוגים שונים. שילוב אמנות בעיצוב הבית הוא אינטגרציה בין טרנדים חמים ומצליחים לבין יצירות על זמניות, מה שנקרא קלאסיקות. יצרנו כתבה שתשרטט לכם את קווי המתאר בדרך לחלל מעוצב ואומנותי.

טפטים צבעוניים

העיצוב הסקנדינבי, שנשען על טהרת המינימליזם, מתבסס על אלמנטים קטנים ומעוצבים המשולבים בתוך תפאורה פשוטה ונונשלנטית, הניגוד הזה מאפשר לשים אובייקטים אומנותיים לקדמת הבמה. הטכניקה הבאה, צומחת מהזרם המינימליסטי והיא כוללת שילוב טפטים, עליהם מודפסים אלמנטים חזותיים מרהיבים, שבחלקם יצירות אמנות בפני עצמן. על קירות הטפטים ייתלו לרוב תמונות בשחור לבן, שמשלימות את הצבעים השונים שבטפט, תמונות של צלמים ידועים או צלמים מקצועיים שטרם שמענו עליהם. דרך נוספת לשלב את האמנות בבית היא להדפיס יצירות שונות, בין אם אלה צילומים או תמונות, ולבחור עבורן מסגרות מסוגננות. את ההדפסים כדאי להדפיס בגדלים שונים ולתלות או להניח על מדפים זה לצד זה. אלו יכולות להיות יצירות אמנות עכשווית מודפסות, אוצרות וינטאג’ מרהיבים ועוד ועוד.

 

טפט צבעוני

יצירת תקשורת ושפה משותפת בין הטפט לבין התמונה. צילום: Shutterstock

טפט צבעוני

תחושה של הרמוניה בין שלל אלמנטים מינימליסטים. צילום: Shutterstock.

הצבע הכהה

טרנד נוסף שמכה גלים בעולם כרגע, הינו טרנד הצבעים הכהים. כאן, ישנו שילוב בין קירות בצבעים כהים מאד ודומיננטים, לבין יצירת בצבעים בהירים המביאים את האמנות לחיים. אלו יכולות להיות תמונות של יצירות קלאסיות שונות או יצירות מודרניות, המובלטות מאד בשטח לאור הרקע הכהה שמאחוריהן. הרקעים יכולים להיות מגוונים מאד: קיר לבנים כהות, ארון בצבעים כהים שצמוד מדף, שעליו מונחת התמונה או אלמנט מסוגנן כהה שמקשט את הקיר, כשעליו תלויה היצירה.

 

טפט כהה

ניגודי צבעים נותנים שירות טוב לתמונות. צילום: Shutterstock.

טפט צבעוני

הניגוד יכול להיווצר גם בשילוב הטעם האישי שלכם. צילום: Shutterstock.

בחירת טפט צבעוני

הקונספט הוא שקובע את המראה, בחירת הצבעים כשלעצמה זניחה. צילום: Shutterstock.

יצירות אמנות בחדרי השירותים

מביני עניין יודעים שהמקום בו אתם נבחנים באמת על הטעם האסתטי שלכם הוא בחלל הרחצה וחדרי השירותים. אפשר (ואף רצוי) להכניס אומנות ולשלב מגוון רחב של אלמנטים שיתרמו סטייל, יופי וגם אמירה מסוימת. לצד עציצים ירוקים ופורחים, אפשר לשלב הדפסים של טרופיים, שיעניקו לחדרי המקלחת תחושה של חופש שלא פוסחת גם על האסתטיות. לכל זה אפשר להוסיף מראה מעוגלת גדולה או מראה עם מסגרת מיוחדת יפה. אנחנו נותנים לכם כאן הצעת הגשה בסגנון טרופי.

 

טפט לחדר שירותים

תעוזה במקום הכי לא צפוי. צילום: Shutterstock.

 

טפט לחדר השירותים

משב רעננות קונספטואלי. צילום: ShutterStock.

טפט צבעוני

לא לפחד להכניס ירוק לחללי הרחצה. צילום: Shutterstock.

שילובים שונים

מיקס אנד מאצ’ (Mix & Match) הוא אחד הטרנדים החמים של השנים האחרונות והוא בא לידי ביטוי בתצורות שונות, כאשר הרעיון הכללי מדבר על הרכבת קו כללי תוך כדי שימוש וערבוב באלמנטיים חזקים ויזואלית. גם בכל הקשור לשילוב האמנות בעיצוב הבית אפשר לראות שלל שילובים נהדרים, הכוללים ערבוב של צבעים ואלמנטים בסגנונות שונים. אפשר לתלות על הקיר הדפסים מכל מיני סוגים, ציורים, צילומים, אלמנטים גרפיים מעניינים ועוד ולהפוך אותו ליצירת אמנות גדולה.

 

טפט צבעוני

הרקע סולידי, והאלמנטים יוצרים חוויה על גבול הפסיכודלית. צילום: shutterstock.

טפט צבעוני

בלאגן מאורגן, אסתטי ונועז באותו מקום. צילום: Shutterstock.

טפט צבעוני

החוק היחידי הוא להבחין בין טוב טעם לבין עומס בפרטים. צילום: Shutterstock.

קווים נקיים ופשוטים

כמובן שהתקופה האסטתית בה אנו חיים מאופיינת בסגנון פשוט עם קווים נקיים, כאשר הקו המנחה הוא רוגע עיצובי. מגמת הפשטות חוגגת כיום, ובבתים רבים אפשר לראות סקיצות אמנותיות מקסימות התלויות על הקיר. קווים שיחד יוצרים יצירת אמנות מקסימה של מיטב האמנים. סקיצות אלו זוכות לרוב לרקע בהיר מאד ולמסגרת לבנה. הן תלויות על קירות לבנים, כאשר סביבן נמצאים אלמנטים קישוטיים בעלי קו עיצובי זהה – פשוט ונקי.

טפט צבעוני

פשוט. צילום: Shutterstock.

טפט מעוצב

נקי. צילום: Shutterstock.

לברוח מהמציאות

לברוח מעט מהמציאות הלא פשוטה למקומות של השראה וחופש. האסקפיזם היא תנועה מטשטשת מציאות, וזה בדיוק החלל להכניס בו את הטעם האסתטי שלכם. הטרנד הזה מתבסס על תמונות ויצירות המתעדות יעדים רחוקים, יפים ונחשקים, בהם כולנו נשמח לבקר. פוסטרים של מקומות אקזוטיים בעולם, צילומי אוקיינוס מרהיבים ואמנות מופשטת, הלוקחת אותנו למחוזות מרתקים. כל אלה יחד יוצרים חלל מסוגנן מאד, שלרגעים ספורים מוציא אותנו למסע שכולו השראה.

 

טפט מעוצב

להרגיש בדרך לבריחה. צילום: Shutterstock.

אקזוטיקה בתוך החלל האורבני שלכם. צילום: Shutterstock.