שטיח חלוקי נחל

10.12.2017 שתף

שטיח חלוקי נחל  – הטבע אצלנו בבית

אריחי חלוקי נחל מציעים אופציה ייחודית ומסוגננת לריצוף “ירוק” והם מספקים מראה מפואר כמעט לכול משטח וחלל. לאריחים אלה יש מספר שימושים, כמו הקיר שמאחורי הכיור במטבח או הקיר שמאחורי האח בחדר המגורים אם כי היישומים האידיאליים של ריצוף זה הם משטחים כמו רצפת הפטיו, המשטח שמסביב לבריכת השחייה וקירות המקלחות ומטבחי החוץ שם חלוקי הנחל מוסיפים חיות ויופי מיוחדים במינם.

אבנים אלה נבחרות באופן קפדני תוך מיון חלוקי הנחל לפי גוון, צורה וגודל. לאחר המיון מותקנים חלוקי הנחל על גבי הרשת שמודבקת למשטח של אריח חלק. כלומר, אריחי חלוקי האבן שמספקים מראה ייחודי, מורכבים כמו רוב הפסיפסים מאבנים קטנות שמודבקות על אריח מגובה ברשת.

 

יתרונות חלוקי האבן

אחד היתרונות העיקריים של שטיח חלוקי נחל הוא הטבעיות שלו והיכולת של כל אחד להתקין אותו בשיטת DIY. לפני ההתקנה חשוב למיין את האריחים כדי להבטיח איזון מבחינת גווני האבן.

לאריחים אלה יש יתרונות משמעותיים כמו:

  • מראה אופנתי ומושך
  • התקנה קלה שמאפשר חיסכון בהוצאות התקנת הריצוף
  • אפשרות לריצוף טבעי ו”ירוק”

 

על ההיסטוריה של הריצוף – האופציות העתיקות

הרצפות הראשונות ששימשו לחלל פנימי היו מורכבות מהאדמה עצמה. בדרך כלל ניקו את האדמה ויישרו אותה לפני שהקימו סביבה את הקירות. במקרים מסוימים, השתמשו בחציר או בקש כדי לרכך את השטח ולהפוך אותו לחם יותר בחורף. לפעמים כיסו את האדמה בעורות של בעלי חיים כדי לספק רמה מסוימת של ריפוד. בעבר היה מקובל גם לפזר פסולת על המשטח ולאחר מכן לדרוך והדק את הציפוי כדי להפוך את הרצפה למוצקה.

צריך לזכור שבאזורים כפריים, פנים הבית היה משותף לעתים קרובות עם בעלי חיים. כאשר אלה נכנסו לשטח המגורים הם היו מותירים בו פסולת, שהייתה מיד נדחסת לתוך הרצפה והתוצאה שהתקבלה היתה קשה כמו בטון. לפרקטיקה זו היו וריאציות רבות, אם כדי לשפר את הרצפה או כדי להעניק לה מראה נעים יותר. קשה להאמין אבל דם של בעלי חיים פוזר על פני משטחים אלה הקשיח אותם מהר יותר, וצמח המנטה שימש רבים משטחי הרצפה באירופה כדי לסייע לנטרל את ריחות הפסולת והצואה.

 

ההיסטוריה של ריצוף באבן טבעית

שימוש באבן לבנייה התפתח לראשונה במצרים לפני יותר מ-5000 שנה, עם בניית הארמונות והמונומנטים באמצעות בריקים גדולים של חומר שנחצבו מההר. למעשה, בפירמידות בגיזה עדיין ניתן לראות את ריצוף האבן הטבעית העתיקה ביותר בעולם שמוכיח את עמידותן ארוכות הטווח של רצפות אלה. השימוש באבן לריצוף המשיך להתפתח עם הזמן ויש ראיות כי היוונים יצרו רצפות עם פסיפס של חלוקי אבן כבר לפני 3000 שנה. אלה נוצרו על ידי הצבת מאות אבנים קטנות ומעוגלות לתוך תבנית מליטה על מנת ליצור דוגמה מסוימת. בסופו של דבר הוחלפו חלוקי האבן בחלקי אבן שטוחים וצבעוניים.

היום, הודות לטכנולוגיה המתקדמת ולקסם של האינטרנט קל יותר לחזור לריצוף של פעם ולבחור מבין שפע העיצובים המפתיעים והיצירתיים שמציע לכול בית ריצוף בחלוקי נחל.

שטיח קוואלי דגם 855

שטיח קוואלי דגם 855

שטיח דגם 945

שטיח דגם 945

שטיח דגם 947

שטיח דגם 947

שטיח דגם 959

שטיח דגם 959

שטיח דגם 972

שטיח דגם 972

שטיח דגם 976

שטיח דגם 976

שטיח דגם 978

שטיח דגם 978

שטיח דגם שמעון

שטיח דגם שמעון

שטיח דגם רותי

שטיח דגם רותי