צבע ריצוף מומלץ – יש חיה כזאת?

24.5.2018 שתף

צבע ריצוף מומלץ – יש חיה כזאת?

מעצבי פנים ואדריכלים לומדים קשה מאוד ולמשך הרבה מאוד זמן את אמנות ההתאמה של צבעים. לכן, אל תרגישו רע אם, כשאתם עומדים מול צבעי ריצוף שונים, אתם מתבלבלים מרוב אפשרויות. עם זאת, אנחנו שמחים להציע לכם כמה טיפים בסיסיים שיעזרו לעשות לכם סדר בצבעים.

טיפ 1: חישבו על גודל החלל

בכל חדר, ולא משנה מה גודלו, צבע הרצפה תמיד יהיה בעל השפעה משמעותית על התחושה שמעורר החלל ברגע שנכנסים אליו. האם החדר שלכם גדול ורחב? אם כן, אולי עדיף לשקול גוונים חמים או כהים לרצפה החדשה שלכם. צבעים אלה נוטים לגרום לחדרים גדולים להיראות קטנים יותר, וזה הופך אותם להרבה יותר נינוחים.

והחלק הטוב ביותר הוא שהטריק הזאת עובד גם בכיוון השני. אם אין לכם מספיק מקום והחדר קטנטן, השימוש בצבעים בהירים יכול לפתוח את כל החלל. נסו להשתמש בצבעים בהירים וטבעיים, שנעים על הסקאלה שבין לבן ובז’. גוונים מסוג זה יכולים להגדיל את החדר, בלי שתצטרכו לזרוק מחצית מפריטי הריהוט שלכם.

טיפ 2: השפעתם של צבעים

הדרך שבה תעצבו את החלל והצבעים שתבחרו לריצוף ולקירות ישפיעו מאוד על האווירה בחדר. צבעים בהירים יעניקו לחלל תחושה שמשית ושמחה יותר. גוונים של צהוב מסמלים אופטימיות והנאה, בעוד שלבן ובז’ יעניקו לחדר תחושה של פתיחות וטוהר. רוצים אווירה שלווה וקרירה בחלל? אם כן, לכו על גוונים אפורים. עיצוב פנים שנשלט על ידי גוונים חומים יעניק תחושה מאוד טבעית וכפרית, בעוד שהשחור מסמל יוקרה וקלאסה. רצפה שחורה גם נותנת לחדר תחושה מאוד דרמתית ועוצמתית, מלאה בניגודים.

טיפ 3: השתמשו בתאורה

במשך היום, התאורה בחדר משתנה בהדרגה. אם תבחנו את צבעו של הריצוף בלילה, תחת תאורה מלאכותית, תקבלו רושם שונה לחלוטין מאשר אם תבחנו אותו באור טבעי. לכן, ודאו שאתם בוחנים את הריצוף בשעות שונות של היום, ותחת תאורות שונות. נוסף על כך, הקדישו זמן לחשוב על סוג התאורה שאתם רוצים לשדך לריצוף החדש. המטבח שתיכנסו אליו במשך כל שעות היום, חדר השינה שנועד בעיקר ללילה או אזור המשחקים של הילדים שנמצא בשימוש בדרך כלל רק בשעות אחר הצהריים. כל חדר והתאורה הייחודית לו.

טיפ 4: קחו בחשבון את התמונה הגדולה

אל תבחרו את צבע הריצוף על פי מראה של חדר ריק. ודאו שהוא גם מתאים לסגנון הכולל ולאווירה שאתם רוצים להעניק לעיצוב הפנים שלכם. האם יש לכם פריטי ריהוט שאתם רוצים להדגיש? אם כן, השתמשו בצבעים טבעיים שיוצרים קנבס ניטרלי ומאפשרים לריהוט שלכם להיות בקדמת הבמה. גוונים אדומים מעניקים תחושה של יוקרה ומתאימים להם פריטי ריהוט כבדים וקולוניאליסטיים. באופן כללי, גוונים חומים הם המתאימים ביותר לעיצוב פנים בסגנון כפרי.

תמיד כדאי לקחת איתכם לספק הריצוף כמה אלמנטים שמייצגים את עיצוב הפנים שלכם. ציפית של כרית נוי, דגימה של צבע הקיר או דגימה מצבע הארונות בחדר שבו תותקן הרצפה החדשה יוכלו לעזור לכם מאוד לבחור בצבע הנכון. השימוש בדגימות מהסוג הזה יקלו מאוד על ההחלטה שלכם.