עיצוב גינה במרפסת – גינה באדניות, כל אחד יכול

22.2.2017 שתף

 

עיצוב גינה במרפסת – מה דעתכם לגדל ורדים צבעוניים באדניות?

אז מה אם אתם לא גרים בוילה עם חצר ענקית? גם אתם יכולים לגדל לעצמכם גינת חמד על המרפסת. איך עושים זאת? באמצעות אדניות.

גינה באדניות היא רעיון טוב, היא מיפה את החיים וגם קל להעביר אותה ממקום למקום אם תעברו דירה. בנוסף, בחודשי החורף הקרים תוכלו להעביר את הוורדים לתוך הבית על מנת לשמור עליהם מפני הרוחות העזות.

ברגע שתשלו את הוורדים באדנית, הם ידרשו רק מעט תשומת לב וטיפול. דמיינו את המרפסת שלכם עם שפע של פרחים – הדבר הכי מרשים בעולם.

לבחור באדנית הנכונה

בחירת אדנית מהסוג הלא מתאים עלולה להשפיע על צמיחת הוורדים. עץ, פלסטיק, טרה קוטה, קרמיקה – כל החומרים האלה הם מושלמים לגן האדניות שלכם, אבל לפני שאתם קונים בדקו אם המכל עונה על הדרישות הבאות:

חורי ניקוז – כל האדניות חייבות לכלול חורי ניקוז. המשמעות היא שאם אתם בוחרים בחבית ישנה או בכד חלב עתיק, תהיו חייבים לקדוח חורים בתחתית המכל.

גודל – אדנית טובה צריכה להיות לפחות בקוטר שבין 40-30 ס”מ ועומק שבין 50-15 ס”מ. לאמתו של דבר, כל מכל שהוא גדול יתאים להפליא. הוורדים פשוט אוהבים הרבה מקום כדי לצמוח ולהתפתח.

מכלים דקורטיביים – אל תכניסו מכל עם חורים לתוך מכל דקורטיבי ללא חורים – פשוט תטביעו את הוורדים במים.

גובה – אפשרו לוורדים לצמוח לגובה על ידי הצבת בלוקים מעץ מתחת לאדנית. בדרך זו הוורדים לא יצטרכו “לשבת” בתוך שלוליות של מים.

ורדים שנהנים לחיות באדנית

לאחר שבחרתם את האדנית או המכל, זה הזמן לקנות ורדים. יש אלפי סוגים של ורדים שיחיו בכיף בתוך האדניות שלכם. בכול זאת, יש ורדים שנוח להם יותר מאחרים, לכן כדאי לשקול את הזנים הבאים:

Floribunda – צמחים שמייצרים יותר מ-25 ורדים לצמח. כלומר בתוך זמן קצר תוכלו ליהנות משיח עם שפע פרחים. זן זה מגיע גם במספר גוונים כמו אדום, סגול, ורוד, צהוב, לבן וכתום.

מיניאטורות – ורדים זעירים אלה נראים ממש כמו פרחים מבית בובות. הם מעודנים וקטנטנים ויהיו מרוצים לגדול גם בפנים וגם בחוץ. צבעים כמו לבן, צהוב וורוד הם גם יפים וגם פופולריים.

ורדי פטיו – אלה ורדים שמרגישים מאוד נוח בתוך מיכל על הפטיו או במרפסת. הם לא צומחים לגובה אבל כיף להתבונן בעלים הירוקים הכהים ובפרחים הצבעוניים שלהם

שתילה ומיקום מושלמים

חשוב לבחור באדמה מתאימה. עדיף לקנות קרקע מחממה מאשר מחנות גדולה. אדמת חממה היא ללא מזיקים והיא מושלמת לגידול ורדים; חוץ מזה היא מלאה בחומרים מזינים.

כאשר אתם שותלים את הוורדים באדנית במרפסת, הקפידו למקם אותם בנקודה שבה הם יקבלו ישירות את קרני השמש בבוקר ובצהריים – הוורדים הם צמחי שמש שזקוקים ל-8-6 שעות של אור שמש ביום. אם אתם מגלים שהוורדים שלכם מתכופפים יותר מדי לכיוון השמש, סימן שהגיע הזמן לסובב את האדנית. בדרך זו, כל צד של שיח הוורדים יקבל כמות שווה של שמש.

אם תעקבו אחר כל השלבים המפורטים למעלה, קרוב לוודאי שתהיה לכם גינה פורחת במרפסת בתוך זמן קצר, ולא חשוב היכן אתם גרים.