חיפוי קיר למטבח לבן

19.3.2019 שתף

בחירות בנוגע לחיפוי קירות המטבח הן בעלות השפעה דרמטית על המראה הכולל של המטבח. קירות הם משטח גדול וגלוי לעין, ולכן לחיפוי קירות המטבח תהיה השפעה גדולה מבחינה אסתטית. במקביל, בחירה מוצלחת של חיפוי לקירות המטבח תבטיח שיהיה קל לשמור על מטבח נקי ומטופח.

לעתים, הקושי לבחור או התקציב המוגבל מביאים להחלטה להשאיר את קירות המטבח צבועים לבן. מטבח לבן אכן משדר רמה גבוהה של היגיינה, אסתטיות ומינימליזם, אך חשוב לדעת כי ניתן לשמור על מראה כזה וגם להינות מיתרונות של חיפוי קיר איכותי למטבח לבן. חיפויים שונים מגיעים בשלל גוונים ודוגמאות, בהירים יותר או פחות, ולנו נותר רק לבחור את סוג החיפוי המתאים ביותר עבורנו.

לפניכם סקירת סוגים שונים של חיפויים למטבח לבן, תוך פירוט היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם. נקדים ונאמר כי קיים מבחר גדול של חיפויי קיר למטבח – ואנו נתרכז בחמשת הפופולאריים ביותר – אריחי קרמיקה או גרניט פורצלןחיפוי אבן, חיפוי שיש, חיפוי קיר קוריאן וחיפוי בזכוכית.

יתרונות מרכזיים של חיפוי קיר

חיפוי קיר למטבח

יש סיבות טובות לכך שקירות רוב המטבחים בארץ מכוסים חיפוי כזה או אחר. השארת קיר המטבח כשעליו שכבת צבע בלבד תחייב אותנו להשקיע זמן ומאמץ בשמירה על ניקיון הקירות. עבודה במטבח יוצרת לכלוך – כאשר על קירות ללא חיפוי עלולים להצטבר כתמים, נקודות מטיפות שמן או נוזלים אחרים שפגעו בקיר, וכן אדי שמן וחומרים אחרים שנספגו באוויר ועלולים להפוך את הקירות לדביקים במידה כזו או אחרת דבר שיגביר קצב צבירת לכלוך על פני הקיר.
השקעה בחיפוי קירות למטבח לבן תבטיח תחזוק קל יותר של המטבח, וכן שמירה על ניקיון ומראה נאה לאורך זמן. אך מכיוון שמדובר בהשקעה לא מבוטלת, חשוב מאוד לבחור בקפידה.

חיפוי קירות מטבח באריחי קרמיקה או גרניט פורצלן
אריחים קרמיים, ביניהם כאלה מסוג גרניט פורצלן, הם סוג חיפוי הקיר הנפוץ ביותר במטבחים בארץ.
אריחי קרמיקה עשויים חול דחוס עם ציפוי זיגוג, ועברו שריפה בתנור בחום גבוה מאוד של 1000 מעלות צלזיוס ואף יותר. אריחי גרניט פורצלן הם סוג של אריחים קרמיים בעלי עמידות גבוהה במיוחד מפני שחיקה כמו גם רמה נמוכה מאוד של ספיגה.
כיום ניתן למצוא אריחים קרמיים למטבח בשלל גוונים, ציורים ודוגמאות. ניתן לשלב בין אריחים מסוגים שונים, וליצור עיצוב ייחודי. יתרון נוסף של חיפוי קיר מטבח באריחי קרמיקה הוא כי הם מהווים פתרון מצוין לחיפוי במחיר נמוך יחסית.

חיפוי קיר באבן
כיום ניתן למצוא מגוון אריחי אבן לחיפוי קיר המטבח. למעשה, מדובר באריחים בהם ניתן להשתמש גם באזורים אחרים בבית; אך חשוב לקחת בחשבון שלכלוך עלול להצטבר בחריצים העמוקים בין האריחים. חיפוי קיר מטבח באבן מאפשר יצירת מראה חם – ומומלץ להתקין אותו בשלב הבנייה, לפני התקנת פריטים אחרים כגון שיש, כיור, ארונות וכדומה. מחיר חיפוי קיר מטבח באבן נע סביב ה – 200 ש”ח למ”ר.

חיפוי קיר בשיש – נוח, מרהיב, ועמיד
חיפוי קיר מטבח בשיש יוצר קו נקי ונאה, תוך שהוא מקנה יתרונות פרקטיים רבים. קל מאוד לנקות כתמי לכלוך או שמן ממשטח שיש, וזו הסיבה שברוב המטבחים משטח העבודה עשוי שיש – ובדרך כלל חיפוי קיר משיש יותקן יחד עם התקנת משטח העבודה, כשמקובל שהחיפוי יהיה משיש זהה לזה של משטח העבודה.

חיפוי קיר קוריאן
קוריאן הוא חומר פלסטי גמיש, שהחל לשמש בשנים האחרונות גם כמשטחי עבודה במטבח, במקום השיש המסורתי, וגם כחיפוי קיר למטבח לבן. קל לנקות משטח קוריאן, אולם עלולות להיווצר בו שריטות שניתנות לתיקון.

חיפוי קיר מטבח בזכוכית

בשנים האחרונות, שימוש בזכוכית לחיפוי קירות הולך וצובר פופולאריות. חיפוי כזה נחשב לאחד היוקרתיים ביותר, כשהזכוכית עצמה היא חומר עמיד וקל לניקוי. ניתן לבחור בין שלל גוונים וטקסטורות, ואפשר אפילו להדפיס דוגמא או ציור בגב הזכוכית. חשוב להקפיד שעובי זכוכית החיפוי יהיה 6 ממ’ לפחות.