סקירת חומרי החיפוי השונים

25.5.2013 שתף

יתרונות החיפוי

חיפוי קירות משמש אמנם למטרה דקורטיבית, אך בזאת לא תם תפקידו. כיוון שחיפוי הקיר החיצוני של המבנה מוסיף שכבה נוספת לקיר הוא מחזק את המבנה ומסייע להגנת הבניין מפני פגעי מזג האוויר (כמו שינויי טמפרטורות ורוחות עזות).

חומר לחיפוי קירות יכול לשמש כחומר מבודד, אוטם ועמיד בפני מים, ובכך הוא יגן על המבנה מפני החום בקיץ והקור בחורף. כיצד נוצר בידוד זה? ובכן, תוספת שכבת החיפוי מאבן טבעית או מבריקים, למשל, לוכדת בתוכה את האוויר ויוצרת מחסום מבודד שבכוחו לשמור על היציבות של הטמפרטורה במבנה. לכן, חיפוי קירות בבריקים או באבן טבעית מאפשר גם חיסכון רב באנרגיה.

חיפויי קירות עשויים למנוע גם חדירה של מים למבנה, כך שיימנעו תופעות כמו עובש וטחב והבית יישאר נעים ויבש.

בשנים האחרונות מקובל לעצב את קירות המבנה תוך שימוש במספר גוונים של אותו חומר חיפוי, כדי ליצור מראה מעניין וייחודי. למשל, שימוש בגוונים בהירים וכהים של אותו צבע, או שילוב של שני צבעים מנוגדים.

בכל חיפוי של קיר חיצוני שתבחרו, חשוב שסוג החומר וגוון הצבע יותאמו גם לחלונות ולדלתות של הבית. לכן, יש לתכנן היטב את מראה הבית כולו לפני שבוחרים בחומר החיפוי.

קיים היום מגוון רב של חומרים לחיפוי קירות פנימיים וחיצוניים, להלן חלק מהם:

חיפוי באבן טבעית

מבחינת היופי העיצובי והתחכום, לאבן הטבעית כמעט שאין תחרות. לכן, למרות שמדובר בחומר עתיק יומין, עדיין האבן הטבעית היא מאד פופולרית. חיפוי הקירות החיצוניים של הבית באבן טבעית ישפר להפליא את מראה המבנה. אבן טבעית מתאימה גם לחיפוי   קירות פנימיים לשם יצירת עיצוב מעניין ואווירה מיוחדת, טבעית וחמה.

אפשר גם לקשט קירות חיצוניים שמחופים באבן טבעית באמצעות שתילים ירוקים ופרחים בשלל צבעים שיוסיפו ססגוניות לקיר.או לחילופין  לצבוע את מסגרות החלונות ואת הדלתות בצבעים שיהיו מנוגדים לצבע הקירות.

חיפוי אבן טבעית

חיפוי בבריקים (לבנים)

כמו האבן הטבעית, גם הבריקים (לבנים) מאופיינים במראה חם וטבעי והם מעניקים למבנה אווירה מיוחדת. בריקים הם לבנים שמשמשות כבר שנים רבות כחומר בנייה. ניתן למצוא בריקים במגוון צבעים וגדלים, מה שמאפשר לשחק ולעצב קיר בעל מראה מעניין, מסוגנן ייחודי ומיוחד.

הבריקים, שמשקלם כבד יותר מחומרי חיפוי אחרים, תורמים יותר מחומרים אחרים לשמירה על יציבותו של המבנה. יתרון נוסף של הבריקים הוא שהחיפוי עמיד בפני הבלאי שמחבל במבנה ולא הופך ברבות הימים לקיר ממורטט ומוכתם, אלא שומר על מראהו המקורי.

חיפוי בריקים

חיפוי בזכוכית

חיפוי אחד מקירות הבית באריחי פסיפס מזכוכית צבעונית, בעיקר באזור שבו המשפחה מארחת, יכול להוסיף הרבה אופי לחדר. כמובן, שחיפוי כל קירות הבית בחומר זה עלול להיראות קצת מוגזם, לכן חשוב לא להיסחף… ניתן למצוא אריחי זכוכית בשלל עיצובים וצבעים וליצור קיר מקסים ומרשים למבנה, שלא ישאיר אף אחד אדיש.

חיפוי בעץ

קיר מחופה בעץ נראה בעצם כמו דק וורטיקאלי. סוגי העץ שמשמשים לחיפוי קירות הם בדרך כלל ארז, איפאה וטיק בורמזי. העץ הטבעי והחם יכול להשתלב באופן מדהים בקירות שמצופים באבן, בפלדה או בטיח והוא מאפשר ליצור מראה נקי ואלגנטי. המראה הנקי נובע גם מכך שלוחות העץ מחוברים לקיר במרווח מסוים ללא שימוש בברגים שנראים בחלק החיצוני של הקיר.

חיפוי בעץ