חיפויי קיר מיוחדים

1.4.2018 שתף

חיפויי קיר מיוחדים

כשאנו מתכננים לחפות קיר, בדרך כלל נתפתה להישאר בטווח הבטוח – חיפוי של צבע, חיפוי טפט מעניין או סוג של אריחים ובעיקר אריחים דמויי עץ או שיש, הפופולריים מאוד בימינו.

נכון, כל החומרים האלה הם בחירה מצוינת, אבל אפשרויות הבחירה לא נעצרות כאן. אם אתם רוצים לתכנן לעצמכם מקום שבו תרגישו סופר מיוחדים, בין אם בגלל היוקרה או בשל ההשראה הפראית משהו, העניקו לקירות שלכם חיפוי בלתי צפוי, ובחרו חיפויי קיר מיוחדים במינם.

הנה כמה חיפויי קיר מיוחדים שיתנו לכם השראה לצעוד מעבר לחיפויים המוכרים והמקובלים. אז צאו מהקופסה, ובואו לראות כמה אפשרויות שלא חשבתם עליהן עד כה.

חומרי גלם למיניהם

  • שעם – בבית נופש בצפון מדינת ניו יורק, קירות פינת האיפור של בעלת הבית כוסו בשעם והם מעניקים תחושה של רוגע ושלווה.
  • קליפת ליבנה – בחדר מגורים בבית במונטנה גם התקרה וגם הקיר בהמשך התקרה, כוסו בקליפת עץ הליבנה. כאשר החיפוי מקשר ומחבר בין הרצפה לבין הקירות ויוצר מראה שלם ומושלם.
  • בטון בחדר מגורים בבית על שפת האגם במדינת וושינגטון, מוצב קיר אחד מבטון יצוק ומעניק לחלל אווירה אומנותית מיוחדת במינה.
  • פרקט עץ עיצוב מעניין אחר נוצר על ידי חיפוי אחד הקירות במטבח בפרקט עץ. ניתן להשתמש בסוגים שונים של פרקטים ובכך ליצור דוגמה גאומטרית מעניינת.
  • פסיפס – אפשרות מעניינת נוספת היא חיפוי הקיר באריחי פסיפס בהם מרוצפת הרצפה. אבל שימו לב. חשוב לבחור בדוגמה של פסיפס שלא תיצור יותר מדי ״רעש״ בעיניים.
  • טיח – בביתו של סוחר עתיקו במליבו, כוסו קירות חדר המגורים בטיח צבוע, לקבלת מראה תעשייתי מודרני מדהים.

 

טקסטילים למיניהם

החל מבד קטיפה רך ונעים וכלה בבד של חולצה גברית (כן, חיפוי קיר מיוחד זה של Miles Redd, מלך הפאר הכרומטי שפתח משרד חדש ומרווח במנהטן, מצא את מקומו במשרד האישי של מיילס. הוא בחר לחפות את הקירות בבד של חולצה גברית) – בד לחיפוי קירות יכול להעניק תחושה של יוקרה עילאית. רבים מבדים אלה ניתן ליישם באמצעות עמילן נוזלי, כלומר אפשר למשוך אותם מהקירות ברגע שנמאס לכם מהם.

  • קטיפה – המעצב Thomas Pheasant עיצב מחדש בית קולוניאלי לאחד מלקוחותיו הוותיקים בורג׳יניה. בבית זה הוא בחר לכסות את קירות חדר המגורים בקטיפה כחלחלה. אפשרות מעניינת ומעוררת השראה.
  • אריגי כותנות ומזרנים – בדירת דופלקס בשיקגו, הקירות בחדר המגורים עטופים בבד מיוחד, במרקם שייצר מעצב הטקסטיל הנודע John Robshow. מעצב זה ידוע כמי שמתמקד בבדים לכלי מיטה, לווילונות וכדומה.
  • עור – קירות חדר האוכל בבית בסנט מוריץ שבשוויץ, מחופים בעור מעוטר בפרחים מעודנים מהמאה ה-19. בחדר זה הרצפה והתקרה מחופים בעץ שעיצב סטודיו Peregalli. השילוב של העץ והעור מרשים ביותר.
  • צמר – בחדר משפחה אחר, הולבשו הקירות בצמר מהמטוויה של Holland & Sherry. מטוויה זו נוסדה בלונדון בשנת 1836 על ידי Stephen George Holland ו-Fredrick Sherry. החברה מספקת עד היום בדים לחייטים ולמעצבי אופנה ברחבי העולם. אז למה לא לחמם בהם קצת את הקירות?
  • כל מה שיתאים לריפוד בחדר – בחדר השינה בבית משנת 1925 בלוס אנג׳לס, הבד הפרחוני המחפה את הקירות הוא גם בד הריפוד של הכורסא. בד טקסטיל אוריינטלי עתיק מכסה את המיטה ומשלים את המראה המיוחד.

כפי שניתן לראות, העולם מלא במעצבים עם דמיון פרוע, שהופכים כמעט כל חומר שנמצא בהישג יד, לחיפוי קירות מקורי, רענן וייחודי.