הדבקת קרמיקה על ריצוף קיים – יתרונות וחסרונות

15.5.2017 שתף

אם אתם מתלבטים אם להחליף את כל הריצוף או להדביק אריחי קרמיקה על גבי משטח אחר, יש כמה דברים שצריך לקחת בחשבון, למשל, לוודא שהמליטה תהיה נאותה ותאפשר הידבקות נכונה בין המשטחים. ובכול מקרה תמיד להקפיד שהשטח הקיים נקי ומפולס.
אריחי קרמיקה מציעים גימור עמיד ואיכותי ובמקרים רבים, ניתן להתקין אריחים חדשים על גבי המשטח הישן. מצבם של האריחים הקיימים הם שיקול חשוב בהתלבטות אם להסיר את האריחים הישנים או להניח את החדשים על גבי המשטח הקיים. למרבה האירוניה דווקא אם המשטח הישן הוא במצב טוב, יש לכם סיכוי גדול יותר שההדבקה תהיה מוצלחת. שיקלו את בחירתכם בזהירות, כי להדבקה יש גם יתרונות וגם חסרונות.

יתרונות ההדבקה

יותר קל ונוח. התקנת קרמיקה על משטח קיים היא דרך יעילה מאוד להשגת מראה חדש ומשופץ. הדבקת קרמיקה על ריצוף קיים מציעה חלופה אסתטית ושינוי אווירה בדרך מאוד קלה ונוחה.
יותר זול. ההדבקה זולה יותר ומציעה יתרון כספי לעומת החלפת כל המשטח, כי אתם חוסכים את עלויות הפירוק של הריצוף הישן.
יותר מהיר. הדבקת קרמיקה על גבי רצפה קיימת חוסכת זמן ואין צורך לפנות את הבית לזמן רב עד שהריצוף החדש יחליף את הישן.
יותר נקי. הדבקה מציעה לכם לשפר את הריצוף בחדר או משטח הקיר במטבח, בלי הלכלוך, האבק והבלגאן שכרוכים בהסרת הריצוף הקודם.

חסרונות ההדבקה

יישור ואחידות. חסרונות ההדבקה באים לביטוי בעיקר כשהמשטח הישן אינו לגמרי מפולס, יש בו הבדלי גובה או פגמים אסתטיים שישפיעו גם על המשטח החדש שיכסה אותו. כלומר, בהדבקה לא תמיד קל להשיג יישור מפולס ורמה של אחידות.
צנרת מתחת. ריצוף שנעשה במבנה ישן צריך לקחת בחשבון שהצנרת שמתחת לריצוף מיושנת מאוד ואולי עדיף להסיר את הריצוף הישן ובהזדמנות זו לבדוק את מצב האינסטלציה ולטפל בה. קחו בחשבון שבעתיד תצטרכו אולי להתמודד עם הסרת שתי שכבות ריצוף כדי לטפל בצנרת תקולה.

מה עוד חשוב לדעת?

לפני ההדבקה חשוב מאוד להסיר מעל לאריחים הקיימים את כל הלכלוך והשומנים שהצטברו במשך השנים על המשטח הישן.
תוכלו להשתמש בכול סוג של אריח להדבקה על גבי המשטח הישן, כי מה שחשוב זה לא סוג האריח אלא סוג הדבק. תצטרכו לוודא שאתם בוחרים בדבק שמותאם לסוג הריצוף שלכם.
למרות שהיום אפשר להשיג אריחים ממש דקים, בכול זאת צריך לקחת בחשבון שההדבקה מעבה או מגביהה את הריצוף הקיים. תוכלו להשתמש בכול סוג של אריח להדבקה על גבי המשטח הישן, אפילו שיש על אריחי קרמיקה, כי מה שחשוב זה לא סוג האריח אלא סוג הדבק. תצטרכו לוודא שאתם בוחרים בדבק שמותאם לסוג הריצוף שלכם. למשל, אם מדובר בהדבקת אריחים על גבי רצפה קיימת, ייתכן ותצטרכו לקצר את הדלת או המשקוף.
אם המשטח הקיים אינו ישר וכולל הבדלי גבהים, רצף מיומן ומקצועי יוכל למלא את השקעים בכמות דבק גדולה יותר או לחתוך מעובי האריח כדי להבטיח תוצאה מושלמת ומפולסת.