האם חיתוך בריקים הוא המכשול הגדול בדרך להתקנת קיר בכוחות עצמכם?

18.10.2018 שתף

קיר בריקים בבית הוא אחת הדרכים היצירתיות והייחודיות ביותר לעצב חלל מגורים באווירה חמה ומעניינת. אבל לפני שתרוצו לקנות ערימה של בריקים ותתחילו להתקין אותם בשיטת עשה זאת בעצמך, יש כמה דברים שחשוב לדעת על הלבנים שכבשו את ליבם של בני האדם כבר לפני מאות בשנים.

הדבר המרכזי שחשוב לדעת הוא שישנם שני סוגי בריקים עיקריים: משוחזרים וחדשים.

בריקים מפירוק

כפי ששמם מרמז, מקורם של הבריקים מפירוק הוא במבנים שפורקו תוך שמירה על לבני הבנייה לצורך שימוש חוזר. בריקים אלה מקורם במבנים עתיקים מאוד במקומות שונים באירופה ולכן מקפידים לשחזר אותם. מחירם של בריקים מפירוק הוא בדרך כלל יקר יותר ממחירם של הבריקים החדשים, במיוחד מפני שרובם יוצרו בעבודת יד ומפני שהם נושאים עימם היסטוריה ענפה. מה שמאפיין בריקים מסוג זה הוא חוסר אחידות, הן בגודל והן בגוון. עם זאת, מי שמחפש חלופה זולה יותר ימצא את מבוקשו בבריקים החדשים יותר.

 

בריקים מפירוק

בריקים מפירוק, משב רוח נוסטלגי באינטרפטציה מודרנית. צילום: Shutterstock.

 

בריקים חדשים

אלו הם בריקים שמיוצרים באופן תעשייתי מחמר, מאבן טבעית ומפורצלן. מכיוון שלבנים מהסוג הזה מיוצרות בעידן המודרני, ניתן להשיג אותן במגוון כמעט אינסופי של צורות, צבעים ומרקמים. יתרון נוסף של הבריקים החדשים הוא היכולת להתאים אותם לסגנון הבית – בריקים מחמר טבעי מציעים סגנון מודרני יותר כאשר הבריקים מאבן טבעית יעניקו מראה כפרי יותר. כמו הבריקים המשוחזרים מפירוק, גם הבריקים החדשים מאבן טבעית מתאפיינים בחוסר אחידות בגוון ובצורה.

טיפ: איפוק הוא שם המשחק

עכשיו שהכרנו מעט את סוגי הבריקים, קבלו טיפ עיצובי חשוב מאוד.

בגלל שקיר בריקים הוא בולט מאוד ובעל נוכחות עוצמתית, מומלץ שלא להגזים בשטחו של הקיר שיכוסה בבריקים. נסו להיצמד לחיפוי של נישות או של קיר אחד ויחיד, ואם אינכם בטוחים בדיוק מהי המידתיות הנדרשת, נסו להתחיל בקטן ולגדול משם, במידת הצורך. רק לאחר שתחיו עם הבריקים למשך תקופה ותרגישו שהם יכולים להוסיף גם לחלל אחר בבית, המשיכו בעבודת החיפוי.

הגענו למנה העיקרית: חיתוך הבריקים וחיפוי הקיר

ישנם אינספור סרטונים שיכולים להדריך ולהנחות אתכם כיצד יש להדביק בריקים ולכן, על פניו, נראה שזאת משימה שכל אדם עם ידיים טובות מסוגל לבצע בכוחות עצמו.

עם זאת, אחד המכשולים הגדולים ביותר שעומדים בפניו של המתקין בעצמו הוא החיתוך. ראשית, כדי שקיר הבריקים החדש שלכם יחזיק מעמד לאורך זמן עליכם להשתמש בדבק המתאים, להבטיח שהקירות ישרים ולוודא שהם נקיים כדי שלא תהיה היפרדות של הבריקים זה מזה בחלוף הזמן. אבל זה לא נגמר בכך. במהלך ההתקנה, כדי שתוכלו לשמור על קיר ישר ועל מראה אחיד יהיה עליכם לחתוך את הבריקים כדי שיתאימו ספציפית לרוחבו ואורכו של הקיר המדובר. החיתוך הוא פעולה לא פשוטה שדורשת דיוק, ניסיון ומומחיות. לכן, ההמלצה היא להיעזר באיש מקצוע או, לחילופין, ללמוד היטב את כל שלבי ההתקנה ולהתאמן עליהם עוד לפני שתתחילו במלאכה.

 

חיתוך בריקים

מומלץ להשתמש באיש מקצוע. חיתוך בריקים. צילום: Shutterstock.

 

בריקים של מילסטון

בריק לטם גדול מפולח

מילסטון בריקים

בריק אפוק דליזה מפולח

מילסטון בריקים

בריק סופר וויט מפולח

בריקי קאזה - בריקים מילסטון

בריק קאזה רנה גדול מפולח

מילסטון בריקים ופסיפסים

בריק אמנדל מפולח

בריקים מילסטון

בריק רדסטון מפולח

קולקציית הבריקים החדשה

בריק פאגוס גריס מפולח