בריקים לחיפוי קירות פנים

25.5.2013 שתף

בריקים (לבנים) לחיפוי הבית

בריקים (לבנים) לחיפוי הבית משמשים לחיפוי של קירות המבנה. הבריקים הם חומרים עתיקי יומין שתרומתם למבנה לא תסולא בפז. מדובר בחומר חזק, עמיד, בר קיימא וחסכוני מאד מבחינת תחזוקה. בניינים מחופי בריקים נבנו כבר בתקופה הרומית ועד היום הם נחשבים כאופציה פופולרית לחיפוי קירות, אופציה שחביבה מאד גם על האדריכלים המודרניים. אגב, בריקים (לבנים) לחיפוי הבית יכולים לשמש לא רק לחיפוי קירות חיצוניים, אלא גם לחיפוי קירות פנים הבית, במטרה ליצור אפקט של עיצוב פנים ייחודי ויוצא דופן.

גם יופי וגם אופי: הזווית העיצובית-אדריכלית

– חיפוי הקירות החיצוניים בבריקים הופך כל בניין בעל מראה בלוי וישן למבנה נאה וייחודי (מה שמסייע גם להעלאת מחיר המכירה שלו). חיפוי הבריקים תורם ליצירת מראה מיוחד, טבעי וחם.
– כיוון שהבריקים מגיעים במגוון של צבעים ובמגוון של גדלים, הדבר מאפשר לעצב ולשחק עם הצבעוניות ועם הגדלים השונים ולשלב בקירות מגוון של צורות וצבעים שייצרו פסיפס מעניין ומקורי.

– הגוונים השונים של הבריקים לחיפוי קירות פנים יכולים לתרום ליצירת האווירה המבוקשת. למשל, בריקים בגווני החום תורמים ליצירת מבנה באווירה כפרית, בריקים בגווני הצהוב מעניקים אווירה של קיץ ובית חוף, בריקים אפורים משרים אווירה של טירה עתיקה, וכן הלאה. בנוסף, יש מעצבים שממליצים לשלב גוונים של אותו צבע, או לשלב בין צבעים מנוגדים (כמו אפור וסגול).

היתרונות של חיפוי קירות בבריקים:

דורש פחות תחזוקה
אחד היתרונות החשובים ביותר של חיפוי קירות הבית החיצוניים בבריקים טמון בכך שחיפוי זה כמעט ואינו דורש תחזוקה שוטפת, להבדיל מחיפויים אחרים כמו טיח וצבע.
עם השנים, קירות הבטון מתלכלכים ומאבדים את צבעם המקורי. הבריקים, לעומת זאת, ממש כמו חיפוי באבנים טבעיות, שומרים על המראה המקורי לאורך שנים רבות. את רוב סוגי הבריקים לחיפוי המבנה צריך רק לרחוץ במים על מנת לשמור על מראם.
מחזק את הבניין

בריקים לחיפוי הבית מאפשרים להוסיף שכבה נוספת לקיר הקיים ובכך תורמים להגנה טובה יותר של המבנה כולו. כיוון שמשקל הבריקים כבד יותר מאשר ציפויים אחרים, הם תורמים מאד לשמירה על יציבות הבניין.
חיפוי בריקים מונע חדירה של מים לתוך המבנה ומותיר את פנים המבנה יבש ונעים. בכך גם מפחית חיפוי הבריקים את הסיכון לנזקים שגורמים לקירות הטחב, העובש ומזהמים אחרים.
החיפוי בבריקים תורם לעמידות של המבנה בכל תנאי מזג האוויר ומשמש כמבודד מצוין מפני קור וחום. תוספת שכבת הבריקים מאפשרת לכידה של האוויר ויוצרת מחסום מבודד ששומר על יציבותן של הטמפרטורות במבנה. מסיבה זו מצריך החיפוי בבריקים השקעה פחותה באנרגיה לשם חימום הבית בחורף וצינונו בקיץ. בנוסף, כיוון שהחיפוי בבריקים מגן על הבניין מפני תנאי חום וקור קיצוניים ומפני רוחות חזקות, הוא תורם גם למניעת היווצרות של סדקים בקירות המבנה.

כיוון שהמטרה הבסיסית של חיפוי הקירות החיצוניים בבריקים היא להגן על המבנה, והבריקים הם אחד החומרים היציבים הקיימים – מומלץ לחפות את קירות הבנין בבריקים כדי להגן עליו מפני הבלאי הרגיל שנוצר ברבות הימים.

בריקי קאזה - בריקים מילסטון

בריק קאזה רנה גדול מפולח

מילסטון בריקים ופסיפסים

בריק אמנדל מפולח

בריקים מילסטון

בריק רדסטון מפולח

קולקציית הבריקים החדשה

בריק פאגוס גריס מפולח

מילסטון בריקים

בריק סופר וויט מפולח

מילסטון בריקים

בריק אפוק דליזה מפולח

בריקים של מילסטון

בריק לטם גדול מפולח