אריחים מצוירים למקלחת – איך לשמור על פרופורציות

8.8.2018 שתף

אריחים מצוירים למקלחת – איך לשמור על פרופורציות

אריחים מצוירים הם אחד הטרנדים החמים בישראל כבר כמה שנים טובות, ויש לכך סיבה טובה: הם אחת הדרכים הטובות ביותר להוסיף אופי, אישיות וייחודיות לכל חלל. אין ספק שמשימת הבחירה באריחים לחדר האמבטיה בכלל ולמקלחת בפרט יכולה להיות מאוד מהנה, אבל איך גורמים לכול האריחים שנבחרו לשיר יחד במקהלה הרמונית? המפתח הוא לשים לב לצבעוניות ולהתאים את האריחים לסגנון האישי שלכם. עושים את זה? אם תעקבו אחרי הקווים המנחים שכאן, תוכלו להגיע ליעד הנכסף די בקלות.

  1. בחרו צבעוניות לא עמוסה

הבחירה בצבע היא אמנם עניין מאוד סובייקטיבי, אבל בכל זאת חלים עליה חוקי העיצוב. אל תשתמשו ביותר משלושה צבעים, אלא אם בחרתם באריחי פסיפס. אם חדר האמבטיה קטן, עדיף שלא לבחור יותר מדי צבעים כהים שיגרמו לחדר להרגיש צפוף. במסגרת בחירת הצבעים, החליטו גם אם ברצונכם לחפות את כל חדר האמבטיה באריחים או רק חלק קטן  ממנו, כמו קיר יחיד. אם תבחרו לעצב את החדר כולו בצבע חזק ומשתלט, עדיף לחפות באריחים רק שטח מצומצם כדי למנוע עומס יתר.

אם מדובר בחדר בינוני עד גדול, בחרו צבעים שיתאימו לאלמנטים עיצוביים אחרים שבחדר. לדוגמה, לא תרצו לבחור אריחים לבנים לחדר אמבטיה שיש בו אלמנטים של עץ טבעי וגווני אדמה. במקום זאת, בחרו באריחים מצוירים שיחפו חלק מהרצפה, או שלבו אותם במקומות שונים על הקירות. כך או כך, ודאו שאתם מתאימים את צבע האריחים לאלמנטים האחרים כדי ליצור מראה הרמוני.

  1. קחו בחשבון את מרקם האריחים

אריחים מגיעים במגוון של חומרים, מאריחי שיש בעלי גימור מבריק ועד אבנים טבעיות בעלות גימור מחוספס או מט. כל גימור יוצר מראה שונה. למשל, השימוש בגימורים מחוספסים עשוי ליצור תחושה תלת ממדית בחדר האמבטיה ומראה דרמטי. נסו לדמיין איך ייראה האריח בעיצוב הסופי ונסו ליצור מרקם ויזואלי נעים לעין.

  1. שלבו בין העיצובים החביבים עליכם

אין נכון או לא נכון בעיצוב שמותאם לטעמכם, אבל רק זכרו שאתם לא חייבים להשתמש באותו הצבע בכל החלל. במקום זה, נסו לשלב אריחים שונים בצורה שתיצור איזון. אם תבחרו לא יותר משלושה סוגים של אריחים, בין אם הם יהיו שונים בצבע, בסוג או בגודל, תוכלו להכניס עניין לחלל בצורה הרמונית. למשל, ייתכן שתבחרו בצבעוניות אחידה אך באריחים בגדלים ובצורות שונים.

  1. הבינו איך ליצור אווירה עם אריחי האמבטיה

מהי האווירה שהייתם רוצים בחדר האמבטיה? האם אתם חולמים על אווירת ספא יוקרתי? או אולי על אווירה ביתית ומינימליסטית? הבחירה באריחים היא שתשפיע על האווירה בחדר. חומרים כמו זכוכית וקרמיקה יוצרים מראה יותר מודרני, כאשר שיש הוא קלסי ומתאים לעיצובים דמויי ספא. את האריחים המצוירים עדיף לבחור רק לאחר שתחליטו על האווירה המתאימה לכם ולשלב אותם בהתאם. ישנם אריחים מצוירים בסגנון וינטג’ וגם כאלה שמתאפיינים בצורות גאומטריות ויכולים להתאים לעיצוב מודרני יותר ולכן, מצאו את הסגנון המתאים לאווירה שבחרתם.

  1. הכניסו עניין עם אריחים מצוירים

כל חדר אמבטיה יכול ליהנות מקורטוב של ואו. לפעמים, זוהי אמבטיה מיוחדת ולפעמים כיור מעוצב. אבל אין ספק שהשימוש באריחים מצוירים הוא אחת הדרכים הטובות ביותר להוסיף לא מעט ייחודיות ואישיות לחלל. אם אתם בוחרים באריחים המצוירים לרצפה, ודאו שהחיפוי במקלחת ובשאר החלל לא יאפיל על הריצוף או יגרום לבלגן בעיניים. ואם בחרתם לחפות קיר עם אריחים מצוירים, רק ודאו שהצבעוניות מתאימה ליתר החיפויים שבחלל.