אריחים בעבודת יד – כל מה שרציתם

8.8.2018 שתף

אריחים בעבודת יד – כל מה שרציתם

אריחים בעבודת יד הם אריחים שמיוצרים על ידי אומנים מיומנים שמשמרים את אומנות הייצור העתיקה והמסורתית, בעזרת כלים מודרניים. כל אריח מיוצר באופן נפרד כאשר החומר הנפוץ ביותר לאריחים בעבודת יד הוא הקרמיקה, בזכות העמידות והחוזק שלו.

על אילו משטחים אפשר להשתמש באריחים מסוג זה?

למעשה, זה תלוי בגימור ובסוג הקרמיקה, אבל באופן כללי השימוש הנפוץ ביותר באריחים אלה הוא כריצוף וכחיפוי בחדרי אמבטיה ובמטבחים. אם אתם מחפשים שימושים קצת ייחודיים יותר, תוכלו להיות יצירתיים ולחפות תקרות, שולחנות, את האי במטבח, נישות קטנות ברחבי הבית ואפילו את משקופי הדלתות.

איך מכינים אריחים בעבודת יד?

ראשית מתכננים האומנים את גודלו של האריח, את סוג הגימור שלו (מחוספס או חלק, מט או מבריק) ואת העיצוב שלו, ולאחר מכן מתאימים את סוג החומר שממנו ייוצר האריח, לסוג האריח שתוכנן. לכל חומר יש מרקם ועמידות משלו ולכן יש להתאים את תכונות החומר לשימושים השונים באריח. בשלב הבא, מקבל האריח את צורתו הרצויה ואז הוא נשרף בתנור מיוחד, בחום גבוה מאוד. לאחר השריפה הראשונה, מצייר האומן על האריח ומיישם עליו זיגוג. וכאן טמון כל היופי של האריחים האלה. בגלל שכל ציור וכל זיגוג מתבצעים בעבודת יד, כל אריח הוא ייחודי ואין שני לו. ברגע שתם שלב הציור והזיגוג, האריח עובר שריפה שנייה שמקבעת את העיצוב והגימור במקומם.

למה לי בכלל לקנות אריח שכזה?

ובכן, אם אתם מסוג האנשים שאוהבים ייחודיות, אריחים בעבודת יד הם הפתרון המושלם בשבילכם. תוכלו להזמין אריחים בדיוק לפי טעמכם, כאלה שלא תראו בשום מקום אחר בעולם, לבחור צורות וגדלים מיוחדים לפי רצונכם וגם להתאים אריחים באופן הכי אישי שיש. למעשה, זאת ממש אמנות פונקציונלית שהיא ביטוי לאישיות שלכם. ולמרות כל הייחודיות הזאת, כמו אחיהם מהייצור התעשייתי גם אריחי הקרמיקה בעבודת יד הם מאוד עמידים וחזקים, וקלים לניקוי.

האם האריחים האלה דורשים תחזוקה מיוחדת?

התחזוקה הנדרשת לאריחים בעבודת יד היא בדרך כלל זהה לזו הנדרשת לאריחי קרמיקה אחרים, תלוי בסוג החומר כמובן. כדי לשמור על האריחים במצב חדש ולהאריך את חייהם, אנחנו ממליצים לנקות אותם פעם בשבוע עם חומרי ניקוי מתאימים.

והרשו לנו רק אזהרה אחת: לעולם על תשתמשו במברשת מתכת כדי לנקות את האריחים כי היא עלולה לשרוט את פני השטח ולפגום באריח.

כמה טיפים לבחירת אריחים בעבודת יד

בין אם תבחרו לעצב אריחים בהתאמה אישית או לקנות אריחים מוכנים בעבודת יד, שימו לב לגודל החדר שבו ייעשה שימוש באריחים לפני שתבחרו את הצבע והציור. למרות שצבעים כהים יכולים להיות אלגנטיים ומרשימים, הם גם יכולים לגרום לחלל להיראות קטן יותר. צבעים בהירים יכולים לפתוח חללים קטנים ואם מדובר בחדר גדול, ייתכן שתעדיפו להתאים את האריחים לריהוט ולעיצוב הכולל של החדר.

כדי לעזור לכם לבחור צבעוניות הרמונית, נסו לשמור על חוק ה-60/30/10. 60% מהצבע הוא הגוון המרכזי, 30% יהיה הגוון המשני ו-10% יהיו הגוון שישמש להדגשת קיר או נישה.