שיש או אריחי פורצלן – יתרונות וחסרונות שכדאי לדעת

9.10.2016 שתף

ריצוף שיש או אריחי פורצלן – יתרונות וחסרונות שכדאי לדעת

לא מעט בעלי בתים חדשים אובדי עצות באשר לאפשרות הטובה ביותר עבור ריצוף הבית שלהם – שיש או אריחי פורצלן. וזאת משלוש סיבות עיקריות:
1. הם לא בטוחים מה בדיוק ההבדל בין שתי אפשרויות הריצוף.
2. הם לא מודעים לתחזוקה שדורשים סוגי האריחים השונים.
3. הם לא יודעים איזה סוג של אריח מתאים לסגנון ולאורח החיים שלהם.
במצב זה עדיף לא להניח לאיש המקצוע לנסות לדחוף לכם סוג מסוים של אריח, אלא לבקש ממנו שיספק לכם מידע שיאפשר לכם, כבעלי הבית, לקבל החלטה מושכלת.
הנה כמה מהגורמים המרכזיים שאתם צריכים לדעת כשאתם מתלבטים איזה ריצוף יתאים לבית שלכם.

יתרונות וחסרונות של אריחי פורצלן

– יתרונות

אריחי פורצלן הם אריחי קרמיקה מיוחדים עשויים חרסינה, שעשו דרך ארוכה מבחינת העיצוב שלהם וחלקם נראים כמו כל אבן טבעית אחרת.
אריחי הפורצלן דחוסים וחזקים מאוד. משקלו של אריח החרסינה יכול להיות אינדיקציה לאיכות שלו. אריחי פורצלן עמידים בפני כפור, כתמים, שריטות ולחות.
אריחי פורצלן לא נסדקים או נבקעים בקלות. הגימור שלהם קשה ותורם לכך שהאריחים יהיו עמידים בפני חומרי ניקוי קשים, כתמים ודהייה. קל מאוד לנקות את אריחי הפורצלן והם מחזיקים מעמד לאורך שנים רבות.

– חסרונות

אריחי פורצלן קרים וקשים עד שיש אורתופדים הסבורים שהליכה על רצפות אלה עלולה לגרום ללחץ מיותר על המפרקים.
סוגים מסוימים של אריחי הפורצלן עלולים להיות קשים יותר לניקוי מאשר ריצוף שיש, תלוי במרקם ובגימור – מחוספס או חלק.
חסרון נוסף יכול להיווצר במקרה של היבקעות האריח. למרבה האירוניה בדרך כלל קל יותר לתקן אבן טבעית מאשר אריחי פורצלן שבדרך כלל לא ניתנים לתיקון וצריך להחליפם.
יתרונות וחסרונות של ריצוף שיש

– יתרונות

אריחי שיש אמתי הם מרהיבים, יפים וייחודיים. לעולם לא נמצא שני משטחי שיש שנראים בדיוק אותו דבר. ריצוף שיש כבד יותר מפורצלן והוא מעניק תחושה של פאר לחלל.
שיש הוא מאוד רב-צדדי. השיש יכול לשמש לריצוף כול חלקי הבית, כולל חדר המגורים, חדר האוכל או המסדרון.
לאריחי השיש יש גם יתרון בריאותי – מדובר באבן טבעית שיכולה להרחיק חלקיקים מיקרוסקופיים וחיידקים אם מתחזקים ומנקים אותו כראוי.

– חסרונות

כמו אריחי אבן אחרים, גם השיש כרוך בדרישות תחזוקה גבוהות. כיוון שמדובר בחומר נקבובי, הוא עלול להיות מוכתם ושרוט די בקלות.
אם נשפך לכם קצת קפה או מיץ תפוזים על הרצפה, זה יכול להרוס את משטח השיש החדש. במצב זה תצטרכו להזמין איש מקצוע כדי שיטפל בכתמים ויחזיר לרצפה את המראה היפהפה הקודם.
אין הרבה מוצרים לניקוי כתמים על שיש. לכן מומלץ עוד לפני הקנייה להתייעץ עם איש מקצוע שיעזור לכם לבחור את אבן השיש המתאימה לאורח החיים שלכם ויספק לכם עצות על התחזוקה ההכרחית באבן שתבחרו.
ברור שבסופו של דבר הבחירה היא שלכם, אבל כדי לקבל החלטה מושכלת, חשוב להצטייד במידע המתאים.