ריצוף צפחה – היופי הטבעי בבית שלכם | מילסטון

16.8.2016 שתף

ריצוף צפחה – היופי הטבעי בבית שלכם

אבן הצפחה היא סלע מותמר שנוצר בתנאים של טמפרטורות ולחצים גבוהים במעמקי האדמה, או בעקבות לחצים טקטוניים. הצפחה עשויה מגבישים בינוניים עד גסים שערוכים במבנה של שכבות. מבנה הצפחה נוטה להתפצל ללוחות או לפתיתים כשמישורי הפצילות מאופיינים בחספוס.

בגלל קשיות החומר והמראה הדקורטיבי שלו, הצפחה משמשת למגוון רחב של צרכים בתחום הבנייה והתעשייה כמו גגות, ריצוף או שבילים. כאשר חוצבים את הצפחה במחצבה מתקבלים לוחות שטוחים חלקים של אבן שמשמשים בעיקר כרעפים לגגות וכאריחי ריצוף.

גוון הצפחה תלוי במקור שממנו נחצבה האבן. הגוון שלה הוא בדרך כלל אפור אבל היא מגיעה בגוונים שונים של אפור, בגווני כחול-אפור, ירוק ואפילו שחור דרמטי.

יתרונות הריצוף בצפחה

בשנים האחרונות הפכו אריחי הצפחה לבחירה פופולרית לריצוף חדרים, ולא בכדי:

1. ריצוף צפחה עמיד ביותר ומתאים במיוחד באזורים שבהם יש תנועה כבדה, כמו אולם הכניסה לבית או לעסק.

2. אריחי צפחה מונעים החלקה באופן טבעי.

3. אריחי הצפחה אינם נקבוביים והם עמידים בפני אש ומים, מה שהופך אותם לבחירה אידיאלית עבור חדרי אמבטיה, מטבחים או אזור הבריכה בחצר הבית.

4. תכונות הבידוד המופלאות – עמידות בפני חום וכוח בידוד מעולה – הופכים את אריחי הצפחה לבעלי יכולת להעביר את החום במהירות רבה. רצפת הצפחה מאפשרת התחממות מהירה של החדר ושומרת על החום במשך שעות ארוכות. מסיבה זו, אריחי הצפחה הם הבחירה האידיאלית עבור חימום תת-רצפתי. מה יותר נחמד מאשר לפתוח את המים החמים במקלחת ביום קר ולדרוך על רצפת צפחה מחוממת?

5. השקעה ברצפת צפחה תוכיח את עצמה כחיסכון לטווח ארוך.

6. רצפת צפחה לא תדהה עם השנים, ולעתים קרובות תהפוך יפה יותר ככול שהזמן עובר. בעצם, הצפחה יוצרת מראה שהוא נצחי, אלגנטי ומעוצב מהטבע עצמו.

7. צפחה טבעית תחמיא לתכניות עיצוב פנים רבות, בין אם מדובר בסגנון מסורתי או בסגנון מודרני.

8. את לוחות הצפחה ניתן לחתוך לאריחים במגוון של צורות וגדלים, מה שמאפשר ליצור ערכת ריצוף מושכת עין.

9. מגוון האפשרויות של משטחים חלקים או מחוספסים טבעיים, יאפשרו לכם למצוא את אריחי הצפחה שישפרו את עיצוב החלל שלכם.

10. אריחי צפחה קלים לתחזוקה. למרות שהצפחה אטומה ואין באמת צורך בטיפול בעזרת חומר אוטם, אם תאטמו את הרצפה בסילר מתאים בזמן ההתקנה, האיטום יגן עליה מפני לכלוכים וכתמים ויהפכו את משימת הניקוי השגרתית לפשוטה וקלה. רצפת צפחה אטומה תחזיק מעמד שנים רבות תוך כדי שמירה על פונקציונליות אסתטית.

אם אתם מחפשים ריצוף בעל יופי טבעי, עם יכולת לרמת ביצועים וסיבולת גבוהה, אין שום דבר שישווה לאיכות הגבוהה של הצפחה. ריצוף צפחה הוא הבחירה המושלמת למבני מגורים ומסחר ויעמוד בגאון גם באזורים עם תנועה כבדה, כשהטיפול השוטף שיידרש הוא מזערי.