איזה ריצוף מומלץ לבית קטן?

10.10.2018 שתף

 

כשאנחנו מתלבטים איזה ריצוף יתאים לבית הקטן שלנו, רובנו חושבים למעשה על השאלה, איך נוכל להגדיל את הבית באופן חזותי.

כבר הבנו שכדי שהבית הקטן לא ייראה צפוף ואפל מדי, יהיה עלינו לתת תשומת לב מיוחדת לאביזרי הנוי, לריהוט, לשטיחים, לגוון הקירות ובעיקר לשמירה על סדר והתרחקות מבלגן ומעומס. אבל איך יכול גם הריצוף לעזור לנו וליצור את האשליה החזותית שהבית שלנו נראה הרבה יותר גדול מכפי שמראה לנו מד המדידה?

ובכן, סוג הריצוף בהחלט יכול לגרום לחדר להיראות גדול יותר מכפי שהוא במציאות, כך לפחות ניתן ללמוד מחמש ההמלצות הבאות:

1). השתמשו בריצוף עם לוחות רחבים ולא בריצוף עם רצועות צרות:

תוכלו להרחיב את מראה החלל בבית הקטן, על ידי בחירת עיצוב דמוי עץ, או טבעי, אשר לוחותיו רחבים יותר מ-7.5 סנטימטר (הרצועות צרות יותר ממידה זו). בחרו את הקיר הארוך ביותר בחדר והתקינו את האריחים במקביל לקיר הארוך. באופן זה תצליחו לגרום לאשליה שהחדר נמשך עד לאינסוף.

ריצוף מומלץ לבית קטן

עד אינסוף (צילום: Shutterstock)

2). שמרו על עקביות:

אל תתקינו סוג אחר של ריצוף בכל חדר או חלל בבית שלכם. השתמשו באותו סוג של ריצוף בכול החללים. באופן זה תוכלו ליצור מראה של רצפה חלקה, ללא חריצים שמחברים חדר אחד לשני, תוך יצירת אשליה של מקום רחב יותר.

3). התקינו ריצוף אלכסוני:

אם תניחו את האריחים בחלל באלכסון, תוכלו לגרום לחלל להיראות גדול יותר. כלל זה חל על ריצוף טבעי או אריחים דמויי עץ, אבן, פורצלן וכן הלאה. תוכלו לרצף באופן שכזה את חדר השינה, את המטבח או את חדר האמבטיה וליהנות מעיצוב שמגדיל לכם באופן מופלא את החלל הממשי.

אריחים אלכסוניים

אריחים אלכסוניים (צילום: Shutterstock)

4). השתמשו באריחים גדולים במיוחד:

כדי להגדיל את המראה של שטח הרצפה, בחרו באריחים גדולים מהאריחים הסטנדרטיים (300 מ״מ). בנוסף, כדאי להתקין את הריצוף עם דיס מינימלי ולתקן היטב את הקצוות כדי לשפר את מראה המרחב הנקי הנראה לעין.

5). בחרו בגוון הריצוף הנכון: 

יש אדריכלים שממליצים על ריצוף בהיר, בטענה המוכרת לכולנו, שרצפה בהירה תעניק תחושה אוורירית ופתוחה. רצפה כהה, לעומת זאת, תיצור הגדרה של אווירה סגנונית מסוימת. תלוי בטעם שלכם

יש אדריכלים הממליצים לרצף חלל קטן בלוחות רחבים וכהים דמויי עץ (או מעץ טבעי), שמזווגים עם צבע קיר נכון, בטענה שהתוצאה תהיה שטח קטן שנראה גדול ומדהים.

 

קחו בחשבון שצבעים קרים מרחיקים וצבעים חמים מקדמים, וודאו שאתם בוחרים את הגוון הנכון לקירות ולתקרה בחדר עם רצפת עץ בגוון כהה. השילוב הנכון של צבעים כהים וקרים יכול לגרום לכל חדר להיראות הרבה יותר רחב מכפי שהוא באמת.