קיר לבנים בסגנון עתיק

13.10.2014 שתף

קיר לבנים בסגנון עתיק

קיר בריקים (או קיר לבנים) עתיק מיוצר בימינו אלה על מנת שיהיה דומה לבריקים הבלויים, העתיקים, האמיתיים. המטרה היא לספק לכם בריקים מודרניים וחדישים, כך שכאשר תתקינו בבית קיר לבנים בעיצוב עתיק, אף אחד לא יוכל לגלות שמדובר בקיר חדש לגמרי…

הבריקים נחשבים כבר במשך מאות בשנים כחומר הבנייה הטוב ביותר והמגוון ביותר שעומד מאז ומתמיד לרשות בני האדם. מרומא העתיקה, דרך ימי הביניים, תקופת הרנסנס, המהפכה התעשייתית ועד לימינו אלה – הבריקים היו בשימוש נרחב לשם הקמת מבנים שנועדו להחזיק מעמד לאורך תקופת זמן ארוכה מאוד. הבריקים יציבים של ימינו הם דקורטיביים מאוד ועמידים בפני בלייה, אבל הם קלים יותר מאבן טבעית ונוחים מאוד לבניית קירות או לחיפוי קירות קיימים.

הברקים של היום מול הבריקים של פעם

בעשורים האחרונים התפתחה מגמה חדשה – חזיתות של בריקים הפכו לפופולאריים מאוד כחומר דקורטיבי לחיפוי קירות פנים. שורשיה של מגמה זו נעוצים ברעיון של שילוב מאפיינים לעיצוב פנים מודרני כמו פלדת אל חלד, זכוכית וקרמיקה עם משטחי רצפת עץ ישנים וקירות בריקים עתיקים.

מודל זה הוא פופולרי במיוחד בלופטים משותפים, במרתפים שמשמשים לאירוח ולבידור, במסעדות אופנתיות או ברשתות שיווק שמבקשות ליצור אווירה “מגניבה” בחלל החנות. בריקים, לקירות פנימיים מעניקים לחדר תחושה מיוחדת, תחושה שקיים חיבור בין ההווה המודרני של בריקים לקירות פנים לבין העבר. אבל, בעצם רק דבר אחד משותף לבריקים האמיתיים ולחדשים – והוא המראה המסורתי או העתיק. חוץ מזה מדובר בחומר בנייה שונה למדי, דק יותר, קל משקל יותר. חומר שנועד ליישומים שונים וכחיפוי של קירות קיימים שעשויים מבטון, גבס או עץ.

פופולאריות גואה

בשל המראה המסורתי שלהם, חיפוי קירות פנים עם בריקים הוא מאוד פופולארי בחלקים מתחדשים של העיר, בבניינים ישנים משופצים, במפעלים שהוסבו לאזורי בידור, בשטחים משותפים במבני מגורים, בפאבים ובמסעדות, או בקירות בר שמנסה לבטא רעיון ישן תוך הצגת עיצוב פנים מודרני.

כאשר אדריכלי פנים נדרשים לשפץ בניין ישן, בריקים זה הרעיון הראשון שעולה בראשם. לשיפוץ של מבנה במרכז העיר שיתאים לסביבה הישנה אפשר לבחור בבריקים דקים, קלים וזמינים במספר רב של גוונים ומרקמים. בנוסף, קל מאוד להתקין לבנים אלה על קירות קיימים, וכמעט שלא נדרשת הכנה מוקדמת.

כאשר מבקשים ליצור קיר שישמש רקע לתערוכת אומנות או לתצוגת מוצרים וסחורה בחנות – הבחירה האולטימטיבית היא בחיפוי קירות בבריקים. קירות של בר עם בריקים יוצרים רושם כאילו הפאב הזה ממשיך מסורת של 200 שנים.

לסיכום, ניתן להתקין חזיתות בניינים עם בריקים עתיקים, להוסיף הדגשה לקירות הבר ולחפות קירות פנים בשילוב של בריקים עתיקים. כלומר, בריקים מודרניים קלים וידידותיים שמאפשרים לכם ליצור אשליה של בית עתיק שעומד על כנו כבר מאות בשנים בית שהצליח לשרוד את כל פגעי הזמן והטבע