פאנלים פולימריים

18.11.2019 שתף

בונים? משפצים? מחפשים אחר פתרונות חיפוי לצרכי התקנת פאנלים בשטח הבית או הדירה? במדריך שלפניכם תוכלו למצוא את כל המידע הנחוץ לכם בנוגע להתקנת פאנלים כחלק מעבודות הגמר לחיפוי משטחי ריצוף.

פאנל, היא פריט חיפוי המיועד לצרכי עבודות גמר לאחר התקנת חיפוי למשטחי ריצוף מכל סוג, לרבות, משטחי פרקט, משטחי שיש, משטחי שטיח מקיר לקיר וכדומה. מטרת הפאנל היא לספק מימד נוסף של עיצוב ואסתטיקה לסביבת המגורים מצד אחד, ומצד שני, לשמור על נקודת החיבור בין הקירות למשטחי הריצוף. כיום, תוכלו למצוא היצע הולך וגדל של פאנלים המיוצרים מחומרי גלם שונים כגון:  חומרים פולימריים, PVC, נירוסטה, אלומיניום ועץ. בשורות שלפניכם נעסוק ונתמקד בפאנל הפולימרי הנחשב כיום לבחירה הנפוצה ביותר לצרכי התקנת פאנלים בסביבת המגורים.

פאנל פולימרי – מה חשוב לדעת?

פאנלים פולימריים הם למעשה הגדרה לכל סוגי הפאנלים המיוצרים מחומרים פולימריים איכותיים המבטיחים לכם עמידות מפני מים, פגיעות רהיטים ושריטות בגוף הפאנל. הפולימר שהוא למעשה סוג של פלסטיק יצוק, נחשב לאחד מחומרי הגלם החזקים ביותר ולכן השימוש בפאנלים הפולימריים מבטיח לכם עמידות גבוהה לאורך שנים בסביבת המגורים.

כיום, תוכלו ליהנות מהיצע הולך וגדל של פאנלים פולימריים המגיעים בגבהים שונים, צורות שונות, צבעים שונים וטקסטורות שונות, כאשר היצע הפאנלים הפולימריים מאפשר לכל אחד ואחת מביניכם לעצב את סביבת המגורים בהתאם לסגנון העיצובי המועדף עליו ביותר.

שימוש בפאנלים פולימריים

יתרונותיו של הפאנל הפולימרי כאמצעי חיפוי חזק ועמיד לאורך שנים, הופך אותו לאחד מסוגי הפאנלים המבוקשים ביותר, כאשר השימוש בפאנלים פולימריים נחשב להמלצה הטובה ביותר של אדריכלים ומעצבי פנים, וזאת בעיקר במקרים בהם החלטתם לחפות את משטחי הריצוף באמצעות משטחי פרקט ו/או באמצעות שטיח מקיר לקיר. יחד עם זאת, שימוש בפאנלים פולימריים מיועד ומותאם לכל סוגי המשטחים באשר הם. קרנזים או פאנלים פולימריים משווקים כיום בגבהים שונים של החל מ-3 ס”מ ועד 25 ס”מ, כאשר בחירת הגובה הנכון של הפאנל חייב להיעשות בהתאם לגובה הקיר אליו הוא מוצמד בתחתיתו ובהתאם לסגנון העיצובי הכללי של סביבת המגורים. הגובה האידיאלי של הפאנלים בכלל והפאנל הפולימרי בפרט הינו פאנל בגובה של 6 ס”מ לערך.

פאנלים פולימריים

השימוש בפאנלים פולימריים מבטיח לכם מספר יתרונות מובהקים כגון:

  • חומר גלם עמיד ואיכותי היכול לשמש אתכם לאורך שנים רבות
  • היצע מרשים ומגוון של פאנלים המאפשר לכם ליהנות ממגוון רחב של אפשרויות עיצוביות לסביבת המגורים
  • חומר גלם עמיד בפני מים, שריטות ופגיעות רהיטים וכדומה.
  • מראה יוקרתי המשתלב באופן הרמוני על משטחי ריצוף מחומרי גלם שונים
  • ניתן  לצביעה בכל גוון אפשרי המועדף עליכם
  • נוחים וקלים לניקוי ותחזוקה שוטפת

צבעי פאנל פולימרי – מה חשוב לדעת?

ההיצע ההולך וגדל של הפאנלים הפולימריים, מאפשר לכם בין היתר לרכוש פאנלים בכל גוון המועדף עליכם, וזאת לנוכח העובדה שאת הפאנלים הפולימריים ניתן לצבוע בכל צבע וגוון אפשרי. יחד עם זאת, חשוב לזכור שהצבעים השונים המשמשים לצרכי צביעת פאנלים פולימריים, חייבים לכלול בתוכם חומר מקשר וזאת על מנת להגיע לרמת גמר מושלמת של צביעה, וחשוב לזכור זאת כאשר אתם נדרשים לצבוע פאנלים פולימרים במסגרת תחזוקת פאנלים ברמה השוטפת ואו במקרים בהם תהיו מעוניינים לצבוע את הפאנל בצבע הקיר אליו הוא מקושר. דרך אגב, חשוב לציין שפאנלים בגוון לבן תורמים ליצירת תחושת מרחב המגדילה את החלל בו מותקנים הפאנלים, ולכן, בחירה של פאנלים בצבע לבן מותאמת לחללים קטנים יותר.

תחזוקת פאנלים פולימריים – מה חשוב לדעת?

תחזוקה שוטפת של הפאנל הפולימרי נחשבת לקלה ונוחה יחסית בהשוואה לתחזוקת פאנלים המיוצרים מחומרי גלם שונים. תחזוקת הפאנל מתאפשרת באמצעות פעולות הניקוי והתחזוקה השוטפות של סביבת המגורים והיא לא מחייבת אתכם לפעולת ניקוי מיוחדת למעט מקרים בהם מופיע כתם לכלוך נוקשה על גבי הפאנל. ברוב המקרים, ניתן להסיר כל כתם או סימן לכלוך המופיע על גבי הפאנל באמצעות מגבון לח או מטלית לחה. מכיוון שהפאנל הפולימרי עמיד בפני מים, תוכלו לרחוץ את הפאנלים גם באמצעות סמרטוט הרצפה עימו אתם שוטפים את הרצפה. במקרים בהם מופיעים קילופי צבע על גבי הפאנלים, מומלץ לצבוע מחדש את הפאנל ולעשות זאת באמצעות צבע המכיל בתוכו חומר מקשר לקבלת תוצאות צביעה אידיאליות ומושלמות.

פאנלים פולימריים תואמי פרקט

כפי שציינו לעיל, אחד מהשימושים הנפוצים ביותר בפאנלים הפולימריים נעשה במקרים בהם משטח הריצוף הינו משטח פרקטי. במקרים וגם אתם מעוניינים לרצף את ביתכם באמצעות משטחי פרקט, אנו ממליצים לכם לרכוש פאנלים פולימריים תואמי פרקט. פאנלים אלו, למעשה משלימים את משטח הריצוף ומאפשרים לכם ליצור נקודת חיבור רציפה בין הרצפה לקיר, כאשר ניתן למצוא כיום פאנלים פולימריים תואמי פרקט המגיעים במבחר עשיר של גוונים המותאמים למשטחי פרקט בכל גוון וצבע. פאנל פולימרי תואם פרקט מעניק מראה ייחודי לסביבת המגורים המשלבת פרקט.