עיצוב פנים – שש מגמות שישלטו ב-2014

16.7.2014 שתף

עיצוב פנים – שש מגמות 

בשנה שעברה העיצוב התמקד בשלל דוגמאות בסגנון ה-ikat האתני שמקורו במלזיה, ובהפיכת הספרים למוטיב דקורטיבי של מטבח שכולו צבוע לבן. אם כך, מהן המגמות העיקריות בתחום העיצוב בשנה זו?

טורקיז

העורך הראשי של Elle Décor, מיכאל בודרו, טוען שהטורקיז יהיה השנה בכל מקום. לדבריו, הטורקיז יופיע על בדי הריפוד, על ציפוי הקירות ועל הרהיטים, והכוונה היא לצבעים עמוקים ורוויים ולא לגוונים חיוורים וחלשלושים. אין ספק שאין כמו שילוב של פסיפסים בגווני הטורקיז בחלל הבית (אם על הרצפה או על הקירות) כדי לענות על שתי המשאלות: גם שהעיצוב יהיה יפהפה וגם שיהיה עכשווי.

קורדרוי

הקורדרוי הוא אמנם בד מעולה למכנסיים קלאסיות, אבל גם מצוין לריפוד ספות.

ריהוט אקריליק

האקריליק עושה קאמבק בימים אלה, כאשר מדובר בצבעים בהירים שמתאימים פשוט לכל דבר. קריס קולר, מומחה בתחום עיצוב הפנים מדגיש כי הריהוט השקוף חוזר כעת לאופנה כחלק מקטע חדש לחלוטין שעובר על העיצוב העכשווי. שלא כמו השימוש המסורתי שנעשה בצבעי אקריליק, היום, האקריליק מעניק טוויסט חדש לגמרי לעיצוב המסורתי. תוכלו למצוא היום כסאות שקופים לחלוטין, שולחנות קוקטייל, שולחנות חדר אוכל ואפילו רגליים שקופות של ספות או כסאות.

קירות מודגשים אפלוליים

השנה נראה חדרים מאוד דרמטיים עם קירות אפלוליים. למשל, קיר בריקים בחדר המגורים צבוע בצבע כהה יוצר אווירה דרמטית מעניינת. ג’נין הייז, מהאתרaphrochic.com כותבת שהגיע הזמן להזיז הצידה את הקירות הלבנים, ובשנת 2014 נראה לא מעט חדרים עם הרבה יותר דרמה וזוהר. קירות, כהים, עם אווירה, בצבעים שחורים, יהיו תפאורה מושלמת לאביזרים המתכתיים שכולנו אוהבים לקשט בהם את הבית בימים אלה. אין ספק כי שילוב של פסיפסי מתכת בקיר הבריקים הכהה יהיה מדהים. הצבע הכהה יכול להוסיף קצת ניגודיות לחדר המעוצב אז אל תפחדו להצטרף לצד האפל ב-2014.

גוונים של כחול

ואם מדברים על צבעים כהים, סחלב קורן (Radiant Orchid) יהיה כנראה הצבע הרשמי של שנת 2014. אבל מעצבי פנים רבים מרבים להשתמש בגוונים רבים של כחול. קובלט, כחול כהה וכחול בהיר, יהיו כולם בשימוש רב בשנה זו. גוון זה מתאים גם למגוון של פסיפסים שתוכלו לשלב בחדר האמבטיה, במטבח וגם בסלון. הבלוגרית פאלומה קונטררה באתר ladolcevitablog.com כתבה כי מגוונים כחולים עשירים ורוויים כמו כחול navy ואינדיגו ועד לכחולים הבהירים ולגוונים תוססים כמו כחול טווסי וקובלט – הכחול ימשיך למלוך בעיצוב הפנים בשנה הקרובה.

אמבטיות שלא צמודות לקיר

מי צריך אמבטיה שצמודה אל הקיר? אמבטיה עצמאית בתוך חדר האמבטיה נראית פשוט מדהים. אמבטיה עצמאית היא קלאסית ומסורתית, אבל גם מאוד אופנתית וסקסית. לא כל אחד יכול להרשות לעצמו את השפע של חדר אמבטיה רחב ידיים. אבל אם זה אפשרי, זוהי הזדמנות להעניק לכם הרגשה שאתם חיים חיי מותרות. אמבטיה שעומדת לבדה, ולא צמודה לקיר, היא דרך מצוינת להוסיף מגע ייחודי וקלאסי לכל חדר אמבטיה.