עיצוב פנים יוקרתי

14.5.2019 שתף

ככל שמדובר בעיצוב פנים יוקרתי, הכוונה אינה לסגנון העומד בפני עצמו, אלא למאפיין מסוים שניתן להעניק לכל סגנון עיצוב כמעט. עיצוב פנים יוקרתי מתאים כאשר מעוניינים להבהיר שהושקעו משאבים בדמות זמן, מחשבה וגם ממון על מנת לייצר חלל שנעים לשהות בו.
לפניכם סקירה קצרה שבכוחה להאיר את עיניכם בכל הקשור לעיצוב פנים יוקרתי. מה זה בעצם? איך יוצרים מראה יוקרתי? מה היתרונות והחסרונות של עיצוב פנים כזה? האם מוכרחים להקדיש לכך תקציב גדול? ועוד. ובנוסף- הטיפים החשובים ביותר להשגת מראה ואווירה יוקרתיים בזכות גימור מוקפד:

מה זה בעצם?

כאמור, לא מדובר בסגנון עיצוב בפני עצמו, אלא במאפיין שיכול להתאים למגוון סגנונות, חשוב להדגיש שלא תמיד מראה יוקרתי הוא עדיף, יש לשקול את היתרונות והחסרונות ולהחליט אם שאיפה למראה ואווירה יוקרתיים היא אכן מתבקשת.
למילה “יוקרה” אין תרגום ישיר לאנגלית לכן אין ביטוי באנגלית שמשמעו “עיצוב פנים יוקרתי”, מילים המשמשות לתיאור המראה והאווירה שאנו נוהגים לכנות בעברית “יוקרתיים” הן “Posh”, “Splendor”, “Prestige”, “Exclusive”, “Luxury” ואפילו סתם “Stylish”. מכיוון שיוקרה נגזרת מן השורש “יקר”, אצל רובנו “יוקרתי” נתפס כמשהו לו ערך כלכלי גבוה יחסית. מקובל להניח שמחירו של עיצוב יוקרתי יהיה גבוה יותר, כך למשל עיצוב חלל בסגנון מודרני יעלה פחות מעיצוב אותו חלל בסגנון מודרני יוקרתי. אמנם, אין להכחיש את הקשר בין יוקרה ומחיר, ופעמים רבות הסיבה לבחירה בעיצוב יוקרתי היא שאיפה להפגין עושר. עם זאת, סכום הכסף שמשקיעים אין בו לבדו בכדי להבדיל בין עיצוב רגיל ליוקרתי. בהחלט ייתכן שיושקע ממון רב בעיצוב פנים של חלל תוך שמראה יוקרתי אינו זה שמבקשים להשיג, כך למשל כשרוצים ליצור סביבת עבודה שתעודד יעילות ותשדר פשטות וענייניות.
ההבדל, אם כן, בין עיצוב “רגיל” ל- “יוקרתי” (בכל סגנון, קלאסי רגיל לעומת קלאסי יוקרתי, מודרני רגיל לעומת מודרני יוקרתי וכדומה) הוא בשאיפה ליצור מראה מוקפד, מושקע במיוחד ולעיתים אפילו מפואר.

יתרונות וחסרונות של עיצוב פנים יוקרתי

עיצוב פנים

לעיצוב פנים יוקרתי יש יתרונות רבים. תמיד נעים להיכנס לאזור בו מבט חטוף סביב מספיק כדי להבין שהושקעו משאבים רבים בעיצובו. מראה ואווירה יוקרתיים אינם מותירים מקום לספק בכל הקשור למחשבה, ירידה לפרטים, בחירה זהירה, תכנון מוקפד וביצוע מדויק. כאשר העיצוב היוקרתי הוא אכן כזה שעלה ממון רב לממש, רוב הסיכויים שעניין זה יבוא לידי ביטוי גם באיכות החומרים בהם נעשה שימוש כמו גם איכות הפריטים, הן השימושיים והן הדקורטיביים, המוצבים בחלל המעוצב.
חשוב לזכור שייתכנו גם חסרונות לעיצוב יוקרתי. עיצוב כזה עלול, במקרים מסויימים, ליצור ניכור, ויש אפילו סכנה שמי שנכנסים לחלל המעוצב יחושו מעט אי נוחות. כולנו נוטים לנהוג בזהירות בקרבת פריטים שעלו הרבה כסף, ולכן, אם חשובה לנו אווירה משוחררת, יכול מאוד להיות שכדאי להימנע מעיצוב יוקרתי.

השגת מראה ואווירה יוקרתיים בתקציב מוגבל


ניתן לעשות הרבה כדי להשיג מראה ואווירה יוקרתיים, גם אם תקציב עיצוב הפנים העומד לרשותנו מוגבל. תשומת לב לפרטים בכוחה לסייע רבות, כך למשל ניתן לבחור פנלים נאים (לוחות צרים הממוקמים בקו התפר בין הקיר לרצפה) וקרניזים (בין הקירות לתקרה) דקורטיביים.
גם חיפוי הקירות והריצוף ישפיע מאוד על המראה והאווירה בחלל המעוצב. כיום יש היצע מגוון של אריחים לחיפוי קירות ולריצוף מחומרים המשדרים יוקרה, אבן טבעית למשל; כשהמחירים עשויים להיות נמוכים מכפי שרבים מאיתנו נוטים לחשוב.

טיפים נוספים לעיצוב יוקרתי בתקציב מוגבל הם שימוש בצבעים החורגים מאלה המוכרים והמקובלים, תוספת של פריטים דקורטיביים מפוארים יחסית (כריות מעוטרות למשל), בחירה באביזרים איכותיים ונאים במיוחד (כגון ברזים, ידיות ופריטי פרזול אחרים). דרך נוספת שבכוחה לתרום להשגת מראה ואווירה יוקרתיים היא תכנון מוקפד של התאורה בחלל, תוך שימוש בגופי תאורה מיוחדים ומנורות תלויות.