עיצוב פינת אירוח בגינת הבית | Milstone

8.7.2015 שתף

עיצוב פינת אירוח בגינת הבית

אתם מחפשים לרהט את המרפסת או את הפטיו שלכם? ובכן, אתם לא לבד. יצירת חלל מגורים חיצוני הופכת יותר ויותר לחלק חשוב של הבית. ובתחום זה יש היום מגוון אפשרויות רחב הרבה יותר מאי פעם.

רגע לפני שמתחילים

התבוננו בשטח החיצוני שלכם ודמיינו כיצד תוכלו לרהט אותו באופן שיתאים לתפקוד ולסגנון הרצוי לכם. קחו בחשבון מספר שאלות כמו: האם אתם מתכננים להשתמש בחצר הבית לעיתים קרובות? האם אתם מתכוונים לארח בו אורחים באופן קבוע? האם הנוחות והעמידות נמצאות בראש סדר העדיפויות שלכם?

כמו בעת בחירת רהיטים לסלון הבית, כך גם כשבוחרים פריטים לאירוח בחוץ, כמו: ספות, כורסאות, כסאות, שולחן קפה ועוד. אל תשכחו שסידור הישיבה ישפיע גם על צורת האינטראקציה שלכם עם האורחים, וסביבה נוחה יכולה לעודד שיחה ערה.

אם המטרה שלכם היא ליצור פינת רוגע, נסו את נוחות הריהוט לפני שתרכשו אותו. בשוק של היום אתם יכולים למצוא כסאות נוח עם תמיכה לגב, כריות נוחות ומבחר רחב של בדים רכים. וברגע שתוסיפו גם דלפק לאחסון המשקאות, תוכלו לבלות שעות ארוכות בגינה בקריאת ספר ובנמנום רגוע ונעים.

אם אתם נהנים לאכול בגינה, עדיף לרכוש או לבנות פינת אוכל שתהיה גם יעילה וגם מסוגננת. למשל פינת אוכל שסביבה ריצוף חוץ אבן או אריחי פסיפס יכולה להיות מאוד מזמינה. בחרו בריהוט שגודלו מתאים לחלל ולמספר האנשים שאמורים לשבת לאכול. אם המקום קטן, כמו מרפסת בדירה, תוכלו להשתמש בשולחן ביסטרו ובזוג כסאות. היתרון של שולחן ביסטרו הוא שקל להעבירו ממקום למקום.

חומרים

רהיטי עץ או במבוק מתאימים לאקלים שאינו לח וזקוקים להצללה ולהגנה מסוימת מפני השמש. ברזל יצוק הוא חומר יציב בסגנון קלסי, אבל צריך להיות צבוע או מצופה בחומר מיוחד שיגן עליו מפני חלודה. אפשר לכסות את הרהיטים מפני הגשם ולחשוף אותם כשגשם פוסק, כדי שהעיבוי שנלכד מתחת לכיסוי לא יוביל לחלודה.

חומרים שנפגעים הכי פחות מלחות הם פלסטיק, זכוכית, פיברגלס ואלומיניום. האלומיניום הוא חומר שמאפשר מגוון עיצובים, הוא מחושל כמו הברזל וקל מספיק כדי להעבירו בקלות. ריהוט מנצרים נראה חלש יותר, אבל עולה פחות ואפשר לשטוף אותו כשהוא מתלכלך.

כרים וכריות עוזרים להשיג נוחות רבה יותר מהרהיטים, אבל חשוב לוודא שהחומרים מהם עשויות הכריות מיועדים לשימוש חיצוני. בדים חיצוניים הם עמידים ומטופלים מפני בליה ודהייה. בעת הצורך, ניתן לכבס את רוב הכריות במכונת כביסה.

הוספת פינת אש

ליצירת אווירה חיצונית אולטימטיבית, אין כמו אש פתוחה. ריח האש ורחש פצפוצי הלהבות מוסיפים רומנטיקה לחוויה הלילית. אפשרויות הבערת האש זמינות במגוון סגנונות כמו בורות אש מאבנים, בורות אש וגריל בסגנון ארגנטינאי, טבון ועוד.

החלל החיצוני הוא חלק מהבית שלכם. הוא מייפה את הנכס ומוסיף נוחות לחיי היומיום. הפכו אותו לפינה המושלמת לבילוי עם משפחה וחברים.