סוגי ברזים – מים זורמים בסטייל

15.5.2017 שתף

ברזים הם מתקנים שבהם אנחנו משתמשים כול יום כדי לקבל אספקה של מים חמים או קרים. הברז מאפשר לנו לשלוט בזרימת המים שמגיעים אלינו ממספר ממקורות כמו, מקלחת, כיור, אמבטיה, מכונת כביסה, מדיח או ברז בגינה. אלה רק כמה דוגמאות להתקנים שזקוקים לברזים כדי שיוכלו לספק לנו מים חמים או קרים.

טכנולוגיה

לטכנולוגיה יש תפקיד חשוב בהפיכת החיים שלנו להרבה יותר קלים. החל מאביזרי אינסטלציה וכלה בטיסה לחלל, הפעילות האנושית הופכת למעודנת יותר על ידי שימוש במכשירים המודרניים. ולמזלנו אנחנו כבר לא צריכים לצאת אל הבאר כדי לשאוב מים לשתייה או לרחצה, מסובבים את הברז וזהו, המים זורמים מאליהם. השוק מציע היום צורות שונות של מתקני אינסטלציה ואביזרים שפועלים בדרך טובה יותר מהברזים שיכולנו לרכוש רק לפני עשור.
כשאנחנו עומדים לבחור ברז חדש עבור האמבטיה או המטבח, אנחנו מוצפים בסוגים רבים של ברזים שזמינים היום בשוק. הברזים מסווגים לא רק לפי סוג המבנה שלהם אלא גם לפי הפונקציה שלהם (ברז לאמבטיה, למטבח, למקלחת וכו’). העיצוב וסוג הידית השולט בברז (ידית, ידיות, לחצן, כפתור, פרפר או חיישן), והחומר או הציפוי שלהם (פליז, זהב, אלומיניום, כרום ניקל, נירוסטה או נחושת).

גימור

היום, הברזים מגיעים בצורות, בגדלים ובגימורים שונים. טכנולוגיה חדשה וביקוש גובר לעיצוב תכליתי הפכו את הברז למאפיין חשוב בעיצוב חדר האמבטיה והמטבח.
הגימור של הברז, שבעבר נהגו להתעלם ממנו, הוא היום מרכיב חשוב בעיצוב. הטכנולוגיה החדשה והחיפוש של הציבור אחר מראה מרשים במטבח ובחדר האמבטיה, הפכו את מראה הברז למאפיין חשוב. כל כיור בבית הופך להזדמנות נוספת שמאפשר לנו להציג אלמנט עיצובי חדש.
ברזים מכרום, פליז או נחושת, ברזים עם גימור מט או מבריק ואפילו ברזים עם מרקם – זמינים כעת בשוק ובטווח מחירים שיכול להתאים לכול אחד.

אסתטיקה

המגמה היום היא “התאמה אישית”. גימורים מיוחדים כמו ניקל מוברש וברונזה משופשפת בשמן, עוקפים את הכרום הפופולרי במידה בולטת, במיוחד לשיפוצים ולפרויקטים מסוג “עשה זאת בעצמך” שבמהלכם אנשים מחפשים ברזים במחירים יותר סבירים.
כשמדובר במשהו שאנחנו נוגעים בו מספר פעמים ביום, למה שלא נבחר בברז עם גימור שיגרום לנו להרגיש טוב? אנשים שמים לב כשהברז לא מרשים במיוחד, לכן עדיף למצוא ברז עם עיצוב איכותי בין הוא מיועד למטבח או לחדר האמבטיה.

עיצוב בהשראת הטבע

“המים הם המניע של הטבע”, אמר ליאונרדו דה וינצ’י. וגם בברזים של היום, המים (ובעצם הטבע בכללותו) מתחילים להניע גם את עולם העיצוב. חברות שונות משלבות בברזים שלהם את הצורות והדפוסים בהשראת הטבע. למשל, ברז שמחקה את הדרך שבה המים זורמים בקשת מהמזרקה. ברזים אחרים שיונקים מעולם הטבע מעוצבים כמו מקור של ציפור, או מדמים את טיפות הגשם. כלומר, מעצבי הברזים משתמשים בטבע כפלטפורמה לעיצוב המוצר שלהם. ברזים שמושפעים מהטבע אמורים להעניק תחושה של הרפיה שאופפת אותנו כשאנחנו מוקפים בעולם הטבע.