מיקום מטבח חוץ – צמוד לבית או מבודד

8.7.2015 שתף

מטבח חיצוני הוא מקום אירוח מדהים לאורחים ולכינוסים משפחתיים. מיקום המטבח תלוי בגודל החצר שלכם. אפשר למקם את המטבח החיצוני קרוב או בסמוך לבית או הרחק מהבית.

אפשר לבנות במטבח החיצוני אי ממשטח אבן מעוטר בפסיפסים וארונות טרומיים מבטון או בריקים עמידים בפני פגעי מזג האוויר, שבהם תוכלו לאחסן מכשירים חשמליים ואפילו מקרר קטן.

מיקום המטבח החיצוני

אם שטח חצר הבית שלכם הוא קטן וגובל משני צדיו בשכנים, תכננו את מיקום המטבח כך תוכלו למזער את רמת הרעש, העשן והתאורה שעלולה לפגוע בשכנים. יחד עם זאת, אל תשכחו לקחת בחשבון גם את הרצון שלכם לפרטיות.

כאשר שטח הגינה סביב הבית גדול יותר, יש לכם יותר אפשרויות בחירה. במקרה זה, קחו בחשבון את הנוחות של העברת פריטים מהבית החוצה בעת האירוח. היזהרו מפני יצירת חלל חיצוני שהוא גדול מדי או קטן מדי, מכדי לשרת היטב את הבית.

נסו לדמיין כיצד ישפיע אזור הבישול על מראה החצר או הגינה שלכם, גם מתוך הבית וגם מהרחוב. כמו כן, קבלו החלטה לגבי מרחק המטבח החיצוני מהבית. כפי שתראו להלן, יש יתרונות וחסרונות גם למטבח קרוב וגם למטבח מרוחק יותר.

מטבח חיצוני בצמוד או בסמוך לבית

נוחות היא היתרון הגדול של בניית מטבח חיצוני שממוקם בסמוך לבית. במקרה זה יהיה הרבה יותר פשוט ופחות יקר להתקין מים, חשמל וגז טבעי למטבח החיצוני. גם הובלת המזון החוצה תהיה קלה יותר. כאשר המטבח החיצוני הוא בצמוד לבית, אפשר להיעזר בחלון כדי להעביר ציוד החוצה, מה שמוסיף עוד יותר נוחות למטבח החיצוני.

יתרון נוסף של מטבח חיצוני צמוד לבית: חלל חיצוני שמוגן מפני מזג האוויר על ידי קירות הבית. למטבח חיצוני בצורת ר’ עם קירות משני הצדדים או לחצר שמוגנת משלושת הצדדים על ידי קירות הבית – יהיה יתרון ברור על פני מטבח חיצוני מבודד. המטבח יסבול פחות מהרוחות ומחדירת מי הגשמים, והבלאי של מרכיבי המטבח החיצוני, כתוצאה מהשפעת מזג האוויר, יקטן.

מצד שני, במטבח חיצוני צמוד לא מרגישים ממש בחוץ כמו במטבח החוץ המבודד, כי הוא כל כך קרוב לבית. בנוסף, הוא קרוב לדלתות ולחלונות הבית, ועשוי לדרוש התקנת מאוורר מפני החום והעשן שמגיעים ממטבח החוץ בעת הבישול.

מטבח חיצוני מבודד, עצמאי

אם תבחרו לבנות את המטבח החיצוני במרחק מה מהבית, מרחב הפעולה שלכם באשר למראה הכללי, למרחב ולפריסה – גדל. למשל, המטבח יכול להיות מבנה עצמאי עם גג, עם ריצוף משובץ עבודות פסיפס וקירות עם אבני חיפוי מיוחדות, או בצמוד לקיר גדר הבית ומוגן על ידי סככה, בניסיון לפתות אתכם להגיע גם לקצה המרוחק של החצר.

אם אתם מעוניינים שהמטבח ישכון בתוך מבנה, אזי גזיבו הוא אופציה נהדרת וזמינה במגוון של חומרים, גדלים וסגנונות. אפשרות נוספת היא מטבח חיצוני בלי גג ובלי קירות. גם מטבח כזה יכול לתפקד כמגנט בכול פעם שאתם מארחים בחוץ.