מטבח חוץ יוקרתי – גן עדן פרטי משלכם

1.10.2015 שתף

תארו לעצמכם שאתם חוזרים הביתה אחרי יום עבודה קשה ומפרך ויוצאים לגינה להירגע וליהנות מארוחה טעימה שהוכנה על הגריל במטבח החיצוני שלכם שבנוי מאבן או מבטון אדריכלי – מקלט אישי מרגיע בחיק הטבע הירוק הרחק מהעולם הרועש שמסביב.

וכעת דמיינו לעצמכם שאתם מבלים את שארית הערב מתחת לים של כוכבים, ונרגעים בסלון חיצוני בנוי אבן שמוצב בתוך הגן היפה.

חללי מגורים חיצוניים כגון אלה הם פשוט מקומות אידיאליים שאפשר להירגע בהם ולארח משפחה וחברים. המטבח והסלון החיצוניים בעצם מאפשרים לכם להרחיב את שטח הבית אל מעבר לגבול הקירות שסובבים את הבית שלכם. ולבסוף, חזית אבן טבעית חיצונית יכולה למסגר את גן העדן הפרטי היפהפה שלכם ולמזג באופן הרמוני את עיצוב הפנים עם הגינון החיצוני.

מטבח חיצוני הוא אחד הטרנדים הפופולריים ביותר בקרב בעלי בתים בשנים האחרונות. מטבח חיצוני שבנוי מבטון או בריקים יכול לכלול את כול האביזרים והמתקנים הדרושים להכנת ארוחה בחוץ ולאירוח נוח בגינת הבית (ארונות לכלים, מקרר, תנור מובנה, דלפק להכנת מזון, ספסלים ושולחן ועוד). גם אבן טרומית יכולה לשמש לבניית מטבח חיצוני ולתרום ליצירת גן מרהיב שיעשה את החיים יפים יותר, במחיר סביר ובפחות זמן עבודה.

תוכלו למצוא בחנויות מקרר קטן, תנור וכמובן גריל לצליית בשר וירקות – שמתאימים במיוחד למטבח החיצוני. בנוסף לאביזרי המטבח, מקובל גם לבנות בגינה פינת אירוח שתאפשר לארח מספר אורחים מסביב לשולחן והיא תחליף מצוין לפינת האוכל ולסלון הביתי שבהם אפשר להשתמש בעונות הקרות יותר, כשבחוץ קר וגשום.

הנה כמה רעיונות נוספים שאפשר להיעזר בהם כדי לשפר את העיצוב החיצוני המרשים של הגינה בפרט ושל הנכס שלכם בכלל:

– יצירת קיר דקורטיבי מחופה בריקים. קיר זה יכול להיות תחליף מעולה, יפה ועמיד לכול אותן תוספות העץ העקומות והרעועות שמאפיינות גינות רבות, ולהפוך את חצר הבית שלכם למקום אינטימי, נעים ומזמין. אין ספק שקיר חיצוני שבנוי מאבן הוא תוספת משמעותית לגינה שבינות לצמחייה שלה משולבות אבנים. קיר שכזה גם משפר לאין ערוך את מראה הגן וגם מספק שוליים שמונעים את סחף האדמה. ולבסוף, תארו לעצמכם את יופייה של גדר האבן שעליה גולשת צמחיה ירוקה עמוסה במגוון של פרחים בצבעים מרהיבים.

– תוכלו להוסיף קצת דרמטיות לגינה וליצור עמוד אטרקטיבי מבטון בחלק הקדמי של הגן, או לקשט את שער הכניסה בגבס מעוטר, כדי להוסיף מגע של אלגנטיות שכול אורח יעריך.

– חזית אבן חיצונית טרומית או מחופה בריקים יכולה להוסיף ממד נאה לבריכת הדגים בגינה ויכולה לשמש גם לבניית מזרקת מים כדי להשלים את המראה. חזית אבן בגינה יכולה לעמוד בפני פגעי מזג האוויר והיא שומרת על המראה שלה לאורך שנים.