מה זה ברז מַפָּל? – פיסת אומנות במערכת המים

10.12.2017 שתף

מה זה ברז מַפָּל? – פיסת אומנות במערכת המים

 

נמאס לכם מהמראה הקונבנציונלי של הברז והכיור, הכיור המסורתי, הידיות הישנות וכמובן סתם אותו ברז מים שאנחנו רואים בכול מקום. לא משנה איזו ערכת מים יש לכם במטבח או במקלחת, כל ברז נראה כמעט בדיוק אותו דבר, סוג של מתכת שבולטת מעל לכיור המטבח, כיור המקלחת, באמבטיה או במקלחת.

 

מאז המצאת האינסטלציה המודרנית, העיצוב הקלאסי של הברזים היה ונותר פחות או יותר או דבר, בין אם בגלל סיבות כלכליות או פשוט בגלל הפרקטיות שלהם. אבל להיכן נעלמו הסגנון, הכישרון, היצירתיות. ואיך זה שכאשר מדובר בגופי מים, שום דבר לא השתנה עם השנים?

 

לאחרונה, אפשר למצוא חידוש ייחודי בעיצוב ובסגנון של הברזים שקיבלו מראה חד פעמי יחד עם פונקציה שמעניקה רוגע. ברז המים העדכני הפך להיות למַפַּל מים מדהים ומרגיע.

 

התכונה העיקרית של ברז מַפָּל שמיועד לכיור המטבח או למערכת המים בחדר האמבטיה היא הזרבובית הרחבה שלו. כפי שאפשר להבין כבר משמו של הברז. ואכן, המים שיוצאים ממנו נראים כמו מים שיוצאים ממזרקה או ממַפַּל מים. מדובר בברז מתוכנן היטב ובעל עיצוב מיוחד במינו. סגנון זרימת המים שנובעים מהברז יעניק סטייל מיוחד לבית שלכם. יש ברזי מפל שעשויים מפלדה או מחומרים אחרים, אבל הפופולרי ביותר הוא ברז מפל שמיוצר מזכוכית.

 

האומנות שבזרימת המים

מערכת המים שמשתמשת בברזים שמתפקדים כמפלי מים, מאמצת מאפיינים אומנותיים. ברזים אלה אפשר להתקין מעל לקיר הכיור או כשהם צמודים לדלפק המטבח. אפשר להתאים את רמת זרימת המים כך שלא תבזבזו יותר מדי מים בכול פעם שאתם פותחים את הברז. יש ברזי מפל בעלי ידית אחת, אבל אפשר למצוא גם ברזי מפל עם שתי ידיות להפעלה בנפרד של מים חמים ומים קרים.

 

סגנון

אפשר למצוא עיצובים של ברזי מפל אוונגרדיים מאוד עם מגש זכוכית, לצד סגנונות כפריים יותר של ברזים עם זרבובית רחבה. כמו כל ברז בבית, ברזי מפל המים לא מגיעים עם חלקים חדשים, הם פשוט עברו מודרניזציה. במבט ראשון הברז נראה כאילו איזשהו מסתורין מקיף אותו, אבל כשמפעילים את מנוף המתכת והמים מתחילים לזרום וליפול ממגש הזכוכית או מהזרבובית הרחבה כמו ממפל מים, שטיפת הידיים או הכלים הופכת פשוט לתענוג.

 

חלק מברזי המפל נראים כמו צינור מיושן שיוצא מהכיור כאילו אתם עומדים למלא דלי במי הבאר והם זמינים במגוון מתכות כמו פליז או ציפוי ניקל. היופי המסורתי שלהם בבית המודרני מוסיף טוויסט נחמד לחיי השגרה והעיצוב הפשוט שלהם מקל מאוד על הניקיון והתחזוקה השוטפים. ביסודו של דבר, כאשר אתם מחפשים ברזי מפל, תוכלו לבחור בין העכשווי לבין הקלסי, והתוצאה תהיה איכותית באותה מידה.

 

רגיעה

לא רק שברזי המפל יוצרים מראה מעניין ונדיר, הם גם די מרגיעים. הם מסוגלים לשפר את מצב הרוח בזכות האווירה המיוחדת שהם מספקים כאשר משתמשים בהם. תחשבו על צלילי טיפות הגשם, רחש הגלים ונפילת המים במפל – את אותם תחושות וצלילים תוכלו להשיג בחדר המקלחת ובמטבח שלכם. שלווה עדינה שנשפכת לה בכול פעם שאתם נכנסים להתקלח או לרחוץ ידיים ולהדיח כלים