טיפים לשילוב הדפסים שונים בעיצוב הבית

18.2.2015 שתף

טיפים לשילוב הדפסים שונים בעיצוב הבית

הדפסים ודוגמאות מוסיפים לחדר מרקם, עניין חזותי ותחושה של סגנון. אבל לא מעט אנשים לא בטוחים איך אפשר להשתמש בהם ביעילות. יש כמה הנחיות פשוטות שיכולות לעזור לכם להפוך את סגנון הבית כך שייראה כאילו עצבתם אותו ללא מאמץ.

בחרו בפריט בסיס

התחילו את תכנון העיצוב מפריט אחד שיהיה מקור ההשראה שלכם. זה יכול להיות רהיט כלשהו, אזור מסוים בשטיח, ציור או צבע שאתם אוהבים. אפשר להחיות גם החלל החדגוני ביותר כאשר משלבים בעיצוב הפנים מגוון של הדפסים. אם אתם מתחילים מ”דף לבן”, כדאי אולי לבחור פיסת בד שמוצאת חן בעיניכם. ממנה תוכלו לשאוב את ערכת הצבעים שלכם.

בחרו שלוש דוגמאות

שילוב טוב נוצר מסוגים שונים של דוגמאות או דפוסים, ולאו דווקא משלושה הדפסים שונים של פרחים. על ידי שימוש בדפוס פרחוני, משובץ וחלק – אפשר להפוך את המרחב להרבה יותר מעניין מבחינה ויזואלית. דרך אחרת לשילוב קל היא להתחיל בשילוב של דפוס פרחוני, משובץ ומפוספס. דוגמה משובצת היא נקודת התחלה טובה כי היא מכילה בדרך כלל מספר צבעים שאפשר לקשר לשאר הצבעים שבחדר. דוגמאות משובצות מגיעות במגוון רמות והן משתלבות היטב עם רוב ההדפסים האחרים.

שינויים בקנה המידה

השילוב האידיאלי הוא יצירת קנה מידה של דפוס גדול, דפוס בינוני ודפוס קטן. היצמדו לשלושה דפוסים בחדר, אחרת אתם עלולים להסתכן בכך שהחדר ייראה יותר מדי “רועש” ולא מאוזן. כדי ליצור אחדות, חשוב לפזר את הדפוסים השונים בכל רחבי החדר ולא לרכז אותם באזור אחד. חוץ מזה אל תשכחו שכריות הן דרך נפלאה להשתמש בדפוס גחמני ויוצא דופן במרחב. זה יכול להעניק לחדר דגש משמעותי, ממש כמו תכשיט קטן.

צבעים מתואמים

שלושת הדפוסים יעבדו היטב יחד אם לכולם יש צבע משותף. אבל יש גם אפשרויות אחרות ליצירת ערכת צבעים. צבעים משלימים – צבעים שעומדים זה מול זה בגלגל הצבעים – הם בחירה מצוינת אם רוצים ליצור מראה דינמי. מגע של אחד הצבעים הנפוצים בדוגמת הפסים או המשבצות, יכול לתרום רבות ולקשור את כל פרטי החדר יחדיו.טיפים לשילוב הדפסים בעיצוב

אם רב-צבעוניות לא מתאימה לסגנון שלכם, תוכלו לבחור בכמה מגוונים של אותו הצבע. אם תשתמשו בשלושה גוונים של אותו הצבע, תוכלו להבטיח התאמה טובה. צבעי שחור ולבן יכולים להיות יעילים כאשר סביבם יש כמה גוונים של אפור.

הלבן יכול לקחת חלק חשוב בערכת הצבעים שלכם. הלבן מפריד בין הצבעים האחרים והדוגמאות ומאפשר מקום מנוחה לעיניים. חתיכה של צבע אחיד ורגיל, כמו ספה או שטיח, יכולה גם היא לספק את אותו אפקט של מנוחה.

אפקטים מיוחדים

הדפוסים משפיעים על התחושה בחדר. דפוסים נועזים ותוססים מחיים את החלל. דפוסים גדולים יותר יכולים לשפר את נקודת המיקוד בחדר. פסים אנכיים, כמו אלה שעל הטפט, מכוונים את העין כלפי מעלה ויוצרים אשליה של גובה. פסים אופקיים מרחיבים את החדר.
דפוסים בעיצוב

טרנדים

דפוסים שבטיים הם אחד הטרנדים החמים בריהוט הבית, במיוחד כשמדובר בטקסטיל. בדרך כלל אלה צבעים מאירים וצבעוניים, דוגמאות שיכולות לייצר נקודת שיא מידית בחדר. עיצובים שבטיים בעלי דוגמאות גיאומטריות מעניקים אופי נוסף לעיצוב שלכם.