חיפוי קירות המטבח – גישה חדשה לעיצוב המטבח

25.5.2013 שתף

אם המטבח שלכם כבר ראה ימים טובים מאלה, ואתם מחפשים דרך לשפר את המראה שלו, כדאי לשקול את הרעיון להשתמש בחומר לחיפוי קירות. חיפוי הקיר הוא פנטסטי לא רק בגלל המראה אלא בגלל שאפשר להתקין אותו בקלות על גבי האריחים הקיימים.

היום, העיצוב המסורתי של המטבחים מאותגר על ידי השאיפה לתכנן מטבח יעיל וארגונומי (הנדסת אנוש), כזה שיספק את הצרכים המגוונים מבלי להתפשר על סגנון העיצוב הייחודי.

עיצוב קירות המטבח יכול להיעשות באופן כזה שישדר תחושה של ביתיות, חמימות ואווירה מזמינה. המטבח העכשווי מורכב לפעמים מתערובת של אלמנטים שמטרתם להוסיף לחלל גם חמימות ונעימות אבל יחד עם זאת גם ליצור גם תחושה רעננה ומתוחכמת.

פשטות, תחכום עדין, מרקם מיוחד וקווים נקיים, עוזרים להגדיר סגנון דקורטיבי עכשווי. עיצוב הפנים של היום דוגל באמרה ש”פחות פירושו יותר” וגם המטבח העכשווי הוא פשוט, פונקציונלי ותכליתי.

למרות שהקווים הנקיים הם אלה שמעידים על עיצוב עכשווי, לפעמים כדאי לאזן את הקווים, החלקים והנקיים במטבח ולהוסיף גם טקסטורה שונה ומנוגדת. ניתן לעשות זאת בשילוב של אלמנט ייחודי שונה או על ידי בחירה בחיפוי אחד הקירות במטבח בחומר טבעי כמו אבן, בריקים או פסיפסים.

ואכן, היום, אחת המגמות הפופולריות באופן גורף בעיצוב המטבח היא השימוש בחומרים טבעיים ובאבן ליצירת משטחים וקירות במטבח.

חיפוי קירות באבן או בריקים מספק גם עמידות גבוהה וגם יופי וייחודיות. לדוגמה, חיפוי הקיר שמעל לכיור ולכיריים באחד מחומרים טבעיים אלה, יעניק למטבח גיוון ואריכות ימים ויאפשר לכם לשלב במטבח שלכם אלמנט עיצובי מותאם אישית, שיחזיק מעמד כל החיים.

כאשר מבקשים לחפות קירות במטבח צריך לזכור שחומר החיפוי אמור לתת מענה לשני צרכים שונים אבל חשובים מאוד: האחד, חומר קל לניקוי שיאפשר לשמור בקלות על ניקיונו של הקיר המחופה שחשוף במטבח לכתמים של מזון ושמן שניתזים במהלך הטיגון או הבישול, והשני, חומר שיעניק למטבח מראה עיצובי וייחודי שישלים את עיצוב המטבח כולו.

חלק מהמגמות החדשות בתחום עיצוב המטבח העכשווי כרוך בשימוש בעקרונות עיצוב אוניברסלי ובחומרים שהם ידידותיים לסביבה. העקרונות העיקריים של העיצוב האוניברסלי כוללים: גמישות, שימוש אינטואיטיבי, מניעת תאונות במטבח ומזעור עייפות החומר. העיצוב הירוק הוא מגמה שהופכת את השימוש בחומרים בטוחים, אקולוגיים, תוך שימת דגש על חיסכון באנרגיה ומחזור. העיצוב הירוק גם מעניק שקט נפשי בכל מה שקשור להשפעות סביבתיות שליליות וחששות