חיפוי לבנים לקיר | מילסטון

20.6.2016 שתף

חיפוי לבנים לקיר – 5 סיבות למה כדאי לבחור בלבנים

אם שאלתם את עצמכם למה כדאי לבחור בלבנים טבעיות לחיפוי הקיר, הנה 5 סיבות משמעותיות שכדאי לקחת בחשבון כשמחפשים חומר לחיפוי קירות בבית:

1. בגלל שלבנים מקוריות עשויות מחומרים טבעיים

לבנים, או בריקים, הם חומרים טבעיים, מיוצרים מחימר ומפצלים, שהם חלק מהחומרים הטבעיים והנפוצים ביותר על פני כדור הארץ. לאחר הכנתם שורפים את הלבנים בתנור. הסיבה לכך שהלבנים הופך לחומר עמיד מאוד היא תהליך הזיגוג שעוברת יחידת החימר או הפֶּצֶל בתוך התנור, תהליך שמאפשר למזג יחדיו את חלקיקי החימר.
אנשים רבים עשויים לבלבל בין לבני חימר ו”לבנים” שעשויות מחומרים אחרים. לדוגמה, יחידות בטון שבהן מלט מחבר בין החומרים. זאת ועוד, יחידות הבטון הן מטבעם בגוון אפרפר, כלומר המשתמשים חייבים להזריק פיגמנטים של צבע לחומר לפני תחילת התהליך וליישם חומר לאיטום צבע כדי לקבל אפקט צבעוני. לעומת זאת, לבני החימר השרופות מציעות מגוון אפשרויות של צבע וצללים שלא ידהו לעד. בניגוד לתפיסות קיימות, הלבנים השרופות הן חזקות משמעותית בהשוואה ללבני הבטון.

BRIKIM LHIPOY KIROT PENIM_312
2. בגלל שהלבנים הוכיחו את עצמן במשך מאות בשנים

מה שהחל כהכרח בתחום הבניין במזרח הקרוב ובהודו כבר לפני יותר מ-5000 שנים, התפצל דרך המצרים הקדמוניים והגיע לציוויליזציה בעמק נהר האינדוס ועד לרומאים – הפך היום באופן מופלא למוצר שבארצות הברית למשל הפך לאבן הבנייה האולטימטיבי לאורך ההיסטוריה שלה.
הלבנים של ימינו כפופות היום לנהלי ייצור מחמירים הרבה יותר מאשר בעבר, שהתוצאה שלהם היא מוצר סופי עקבי יותר. למרות שעדיין אפשר לרכוש לבנים שמיוצרות בעבודת יד, בשוק של ימינו זמינות היום לבנים אדריכליות שמתאימות לדרישות מוצר קפדניות מאוד.

3. בגלל שלבנים מציעות הגנה מעולה לעומת חומרי חיפוי קיר אחרים

מחקר מלמד שלבנים שרופות אמתיות מספקות מחסה מעולה מבחינת:
– הגנה מפני אש – בגלל תהליך הייצור שמלווה בשריפה בתנור בחום גדול, הלבנים הן חיפוי מעולה מבחינת עמידות בפני שריפות.
– הגנה מרוחות עזות – מחקרים מלמדים שבתים שבנויים מלבנים מציעים הגנה גדולה באופן דרמטי מפני סופות סוערות.
– התמודדות מעולה עם לחות – קירות מחופים בלבנים מתמודדים טוב יותר עם לחות, בהשוואה לחומרי חיפוי אחרים.

even basalon_312

4. בגלל שלבנים נראות טוב יותר לאורך זמן רב ודורשות תחזוקה מועטה, יחסית לחומרים אחרים

לבנים מציעות ערך לטווח הרחוק. הן לא מתקלקלות, לא שוקעות ולא צריך לצבוע אותן. יחידות מודולריות במגוון צורות מציעות סגנונות אדריכלים שונים החל מסגנון מסורתי עתיק וכלה בפוסט מודרניסטי. זהו אחד החומרים המעטים שיכולים להיראות טוב יותר עם הגיל. הלבנים גם סופגות רעש מה שנותן להם יתרון אקוסטי על פני חומרים אחרים בעיקר באזורים שמיושבים בצפיפות.

5. בגלל שהלבנים חוסכים באנרגיה באופן טבעי

לבנים הן חומר שמאופיין כבעל “מסה תרמית”. המשמעות של מסה תרמית היא היכולת של חומר כבד ודחוס לאחסן חום ואז לשחרר אותו אט אט. המשמעות היא שבחודשי הקיץ הלבנים נותרות קרירות במהלך החלק החם ביותר של היום ובחורף הן מאחסנות את חום הבית ומקרינות אותו חזרה פנימה.