בריקים (לבנים) מפירוק – על היתרונות בשימוש של לבנים מפירוק

25.5.2013 שתף

בריקים מפירוק – יתרונות לשימוש בלבנים מפירוק

בניה עם לבנים היא שיטה שהתחילה בעת העתיקה ומשמשת בבניית מבנים גם היום. זוהי צורת הבניה העתיקה ביותר. עם השנים, התפתחה שיטת הבניה עם בריקים לסגנונות ארכיטקטוניים ועיצוביים שונים, בהתאם לאזור. היום, הבניה עם בריקים משמשת לא רק מטעמים פרקטיים, אלא גם לעיתים קרובות מאוד מטעמים עיצוביים.

ישנם שני סוגי בריקים: בריקים חדשים או בריקים מפירוק. במאמר הזה נתמקד בסוג השני.
לבנים מפירוק הן לבנים ששימשו לבניה, במיוחד (אבל לא רק) במדינות אירופיות, והיום נאספות מאתרים של בניינים שנהרסו, מנוקות ונמכרות כלבני חיפוי שנותנות לקיר חיצוני מראה עתיק ומלא אופי, ולקיר פנימי מראה חמים, מעוצב וייחודי. מאחר שהבריקים מגיעים בצבעים שונים, בגדלים שונים ובטקסטורות שונות, אפשרויות השימוש בהם מגוונות ורחבות מאוד.

היתרונות

יש שלושה יתרונות מרכזיים לשימוש בלבנים מפירוק:

1. היתרון הראשון הוא סביבתי. שימוש חוזר בבריקים מפירוק הוא דרך ידידותית לסביבה שמאפשר חסכון באנרגיה ועזרה לכדור הארץ. השימוש החוזר בבריקים ישנים מפחית את העלויות הסביבתיות שמצריך ייצור בריקים חדשים וסילוקם של הבריקים הישנים. מעבר לכך, אחת הבעיות בהריסה של מבנה היא מציאת דרך לשימוש חוזר בפסולת שנוצרת. אמנם חלק מהפסולת לא ניתן למחזר, אבל חומרים כמו בריקים יכולים בהחלט לשמש כחומרי בנייה נהדרים למטרות שונות.

2. יתרון נוסף הוא ביעילותם כחומר בניה. הם עמידים וחזקים מאוד, עומדים בעומסים גדולים, עמידים בפני פגעי מזג האוויר, מבודדים מצוינים מחום, מקור ומרעש, ושומרים על המראה האותנטי המקורי שלהם לאורך זמן.

3. אבל ללא ספק אחד היתרונות המשמעותיים הוא המראה העיצובי. מעצבים, ארכיטקטים ואנשים רבים מעדיפים בריקים מפירוק שמראם הישן מוסיף אופי מיוחד למבנה החדש.

הפן העיצובי של בריקים מפירוק

לא משנה אם הסביבה היא מודרנית או מסורתית, אין אלמנט עיצובי אחר שיכול לתת למרחב את האופי הארצי והאווירה החמימה שנותנים הבריקים. לבנים חשופות משמשות להוספה של קיר דגש (Accent wall) או של אלמנט יחודי ומרשים לעיצוב הפנים של הבית. הן משתלבות עם כל סכמת צבעים, מוסיפות יחודיות למרחב, ואפשר לתלות עליהן כל מה שרוצים.

פעמים רבות, אנשים מעדיפים לשנות את צבע הלבנים החשופות. סיוד, זיגוג או צביעה של בריקים הם תמיד אופציה באזורים מסוימים בבית שמשמשים כאלמנט עיצובי או כשרוצים לשנות את האווירה והתחושה של חדר מסוים. השימוש בלבנים חשופות בעיצוב הבית מאפשר למרחב לחשוף את האופי האמתי שלו. הם מוסיפים חום ועניין לחדר.

שימוש נוסף שיש לבריקים מפירוק כאלמנט עיצובי הוא בחלקו החיצוני של המבנה. ארכיטקטים, או אנשים פרטיים, בוחרים לחפות את הקירות החיצוניים של המבנה בבריקים כדי לשוות להם מראה כפרי, אירופאי, או יחודי.

בריקי קאזה - בריקים מילסטון

בריק קאזה רנה גדול מפולח

מילסטון בריקים ופסיפסים

בריק אמנדל מפולח

בריקים מילסטון

בריק רדסטון מפולח

קולקציית הבריקים החדשה

בריק פאגוס גריס מפולח

מילסטון בריקים

בריק סופר וויט מפולח

מילסטון בריקים

בריק אפוק דליזה מפולח

בריקים של מילסטון

בריק לטם גדול מפולח