ריצוף לבית שלא רואים לכלוך – בעיקר במטבח

20.8.2017 שתף

ריצוף לבית שלא רואים לכלוך – בעיקר במטבח

המטבח לא מתייחס בחיבה לרצפה שלו. אז איך אפשר לבחור סוג של ריצוף שידרוש תחזוקה נמוכה ולא יהפוך אותנו עבדים לבלטות?
הרצפה במטבח סובלת משומנים וכתמים בלתי נמנעים שנשפכים עליה תוך כדי בישול או אכילה. המטבח גם נתון בתנאים קיצוניים של חום ועומדים בו מכשירי חשמל כבדים שלא הוזזו ממקומם במשך שנים. בנוסף, אם חפצים חדים או כבדים נופלים על הרצפה, כמו סכינים, פחיות או מחבתות, הם עלולים לנקב או לשבור את הריצוף.
חומרי הריצוף שנבחר לרצפת המטבח, צריכים להיות מסוגלים לעמוד בקשיחות היומיומית התוקפת את הרצפה ללא רחם.
אנחנו מחפשים בדרך כלל ריצוף לבית שלא רואים לכלוך, כזה שקל יחסית לניקוי ולטיפול, כזה שיאפשר לנו לבלות יותר זמן בבישול ופחות זמן בניקוי ובקרצוף הרצפה. הנה כמה הצעות שיכולות להתאים למטבח שלכם:

רצפת ויניל

ויניל הוא ריצף חדש יחסית שמוצע בשוק בעשורים האחרונים. זהו חומר מעשה ידי אדם שמיוצר במפעל. הוא דומה לפלסטיק, ומכיל תכונות עמידות דומות לפלסטיק. תכונות אלה הופכות אותו לעמיד כמעט בפני כול סוגי הכתמים והופך את פני השטח קלים לניקוי. פשוט מנגבים כשמשהו נשפך או ניתז על הרצפה. ויניל הוא גם חומר ריצוף קשה שלא מתבלה, נשרט או נקרע בקלות. אפשר להשיג היום פרקט ויניל במגוון ענק של צבעים ועיצובים, כמו דמוי עץ או דמוי בטון.

אבן טבעית

אבן טבעית מתייחסת למגוון חומרים שמופקים מהאדמה ולאחר מכן מעובדים לאלמנטים אדריכליים. מטבע הדברים, סוגים שונים של אבן יהיו בעלי מאפיינים שונים. שיש למשל הוא רך מאוד, נשרט בקלות ועלול להיות מוכתם על ידי נוזלים שונים.
כשמחפשים ריצוף אבן למטבח עם תחזוקה נמוכה, כדאי לבחור בחומרים כמו צפחה או גרניט. אלה אבנים קשות מאוד, ועם איטום נאות הן גם אטומות כמעט לחלוטין למים. אבנים אלה עמידות בפני שריטות, אם כי עלולים להופיע בהן סדקים כשמשהו כובד נופל עליהם או אם הריצוף לא הותקן כראוי.
אריחי צפחה רבת-גוונים או אריחי גרניט יכולים לחסוך זמן ניקוי גם בגלל המשטח המנומר שלהם, שנוטה להסתיר לכלוך וליקויים. עם אריחים אלה אפשר להקדיש פחות זמן כדי שהמטבח ייראה נקי וללא כתמים שמוסווים על ידי הצבעים.
חשוב לאטום מעת לעת רצפה מאבן טבעית במטבח, כדי שהרצפה תעמוד בפני נזקי מים וכתמים לאורך זמן.

אריחי קרמיקה

ריצוף קרמי משרה מראה ותחושה של אבן טבעית אבל הוא אטום לחדירת לחות. ניקוי הרצפה נעשה על יד מטאטא או מטלית לחה, ובמקרה של כתם אפשר להסירו בעזרת חומר ניקוי מתאים. במקרה של אריחים אלה לא צריך לדאוג לאיטום האריחים עצמם, אם כי חשוב לצמצם את הרווחים בין האריחים כדי לצמצם את האפשרות להתפתחות עובש.

ריצוף בטון

קל מאוד לטפל ולשמור על רצפת בטון במטבח. הסיבה לכך היא שמדובר בחומר חזק, עמיד, וקשוח מספיק על מנת לספק בסיס למבנה כולו. כיוון שהבטון הוא חומר קשוח מאוד, די קשה לשרוט או לסדוק אותו, וגם אם זה קורה, התיקון בדרך כלל מהיר וזול למדי.
הבעיה היחידה עם בטון במטבח היא העובדה שמדובר בחומר חדיר. כלומר נוזלים יכולים לחלחל לתוך הרצפה. למרבה המזל, אפשר לאטום את רצפת הבטון בחומר מיוחד שיוצר שכבה בלתי נראית והופך את הבטון לפחות נקבובי.

הסרת כתמים

במקרה בו הוכתם המשטח על אף היותו ריצוף שלא רואים לכלוך, מומלץ לבקר באתר רביד מילסטון אשר מספק את החומרים המובחרים ביותר להסרת כתמים מכל סוגי המשטחים