בית של חופש

5.4.2017 שתף

האביב כבר כאן, מביא איתו ניחוחות של פריחה ומחשבות על חופש, אבל כדי שמחשבות יהפכו למציאות רצוי לתכנן ולהתכונן מראש. חופשה מושלמת דורשת מרחב לגוף ולנפש, אופק רחב ומרחבים פתוחים, מחוץ לבית אבל גם בתוכו.

בבחירת בית נופש אפשר להתמסר לפנטזיות, מאחר ומדובר בבית בו תשהו רק פרק זמן קטן בשנה. חשוב לבחור את האזור המועדף עליכם, בין אם מדובר במרחבים מוריקים או בבית חוף הממוקם על קו המים. חללים פתוחים ומרובי חלונות, ריהוט בגוונים בהירים וחפצים המשתלבים עם הנוף והאווירה יעשו את עבודה. בחרנו לכם כמה דוגמאות שיעניקו השראה לתכנון החופשה הקרובה.

1. הבית

הבחירה הראשונה היא הבית עצמו. זו יכולה להיות גרסה מודרנית ומורחבת לבקתות העץ המסורתיות. מרחבי הבית צבועים בלבן, מקבלים מענה מריצוף קורות עץ בגוון טבעי. עיצוב עכשווי ומפנק, אך כזה השומר על חספוס ופשטות, נשען על מסורת ותיקת שנים ומשתלב בסביבה של ים ומרחבים פרועים

גרסה נוספת לבית העץ, כזו המתרחקת מן המסורתיות ומביטה אל עבר האדריכלות המודרנית. הבית בנוי בקווים ישרים, מחופה קורות עץ מלוטשות בגוונים חמים. גימור נטול חספוס, אך כזה המקיים קשר ברור עם הסביבה הטבעית.

במידה שהסביבה הטבעית מכילה יותר ים מאדמה, אפשר לוותר על העץ. מרחבי בטון צבועים בלבן ובריכה המתחברת לקו המים, ישמשו מסגרת נאה לתקופת הנופש.

2. הפנים

בין אם בחרתם בבית בעל אופי מחוספס הנוטה למסורתיות או בזה העכשווי בעל הקווים הישרים והבוהקים, כשזה מגיע למרחב הפנימי רצוי לשמור על מרחבים נקיים ומבט רחב פתוח אל עבר הנוף, מכל נקודה אפשרית.

רצוי להמעיט בפרטים ולתת לנוף לככב. מעט רהיטים בעיצוב מינימליסטי, שימוש בגופי תאורה אווריריים ומשטחים היוצרים השתקפויות מאפשרים להכניס את הטבע פנימה.

3. אביזרים משלימים

כדי לייצר אווירה של בית, גם אם מדובר בבית זמני, כדאי להוסיף מעט אביזרים משלימים. כסאות קלילים, שטיחים, כריות ואביזרי נוי יעניקו מגע ביתי ומפנק לחופש. דגש על חומרים טבעיים וצבעים בהירים המשתלבים עם גווני הבית והנוף. אנחנו לא בתחרות, ברור שהנוף הוא הכוכב הראשי בסיפור הזה

זהו, הכל מוכן, אפילו ארוחת הבוקר כבר כאן. חג שמח וחופשה נעימה.