מראה מראה שעל הקיר

14.9.2016 שתף

מראה היא לא רק משטח שמחזיר אור – מאז ומעולם היא הייתה לא רק אביזר שימושי אלא גם כזה המעורר דמיון ויצירתיות. אגדות, סיפורים ויצירות אמנות רבות נוצרו בהשארת ההשתקפות ונצנוץ המראה, ועוררו השראה בדורות רבים לאורך ההיסטוריה. בעידן הנוכחי, חבר הדמיון להתפתחויות טכנולוגיות המאפשרות שימוש מקורי ומגוון בחומר המוכר וכיום ניתן למצוא ביטוי רחב למה שצפוי להיות אחד הטרנדים הבולטים של השנה הבאה: שימוש במראות כאלמנט עיצובי בעל נוכחות דומיננטית ושילוב של זכוכית ומראות במבנה החיצוני של בניינים או כאלמנט המככב בעיצוב החלל הפנימי. לשם ההמחשה, בואו נציץ בדרכים שונות לשימוש במראות ולשילוב שלהן בעיצוב פנים ובארכיטקטורה.

טוקיו פלאזה, מרכז הקניות העצום בגינזה שנחנך בתחילת השנה מעוצב בהשראת Edo kiriko, שיטת חיתוך זכוכית יפנית מסורתית המזכירה בצורתה תכשיטים ואבני חן, והופכת את מרחבי הבניין המתפרס על פני 13 קומות לחגיגה של השתקפויות ומשחקים בהחזרי אור.

mirror-art

גם בשוק הפשפשים הגדול והוותיק בברצלונה, מוקד שמושך אליו תיירים ומקומיים רבים, עשו שימוש בנראות והשתקפויות. השוק ממוקם ברחבה פתוחה בעלת גג זוויתי המחופה מראות, המשקף לעוברים ושבים את הפעילות השוקקת והצבעונית המתרחשת על הקרקע.

בפולין, בית שבחלקו התחתון שולבו מראות נראה כאילו הוא מרחף באוויר בתוך היער.

מהחוץ לפנים

גם בחלל הפנימי של בתי מגורים, שמור למראות תפקיד משמעותי – לא רק כאביזר שימושי אלא גם כאלמנט דקורטיבי, אוביקט אמנות שההשתקפויות והנצנוץ שלו הם רק ערך נלווה לערכו הצורני. ריבוי מראות בעלות מראה עתיק ובגדלים שונים יוצר אווירה עכשווית אך חמימה, הנשענת על מסורת והיסטוריה, בלי לשכוח בדרך את חוש ההומור.

קיר מראות במטבח, אריחי מראה כתחליף מנצנץ לחרסינה המסורתית:

בקיצור, בפעם הבאה שאתם שואלים “מראה, מראה …” עזבו את הקיר והביטו למעלה, למטה ולצדדים.