מהם פסיפסים לרצפה?

1.2.2014 שתף

אחת מאפשרויות הריצוף המיוחדות והעמידות לאורך שנים רבות, לבית או למשרד – הם אריחי הפסיפס. הפסיפסים עשויים מאריחים מוכנים והם זמינים במגוון עיצובים צבעוניים או בגוון אחד, לפי בחירתכם.

סוגים של פסיפסים

אריחי פסיפסים עשויים מחומרים שונים – קרמיקה, חרסינה, זכוכית, אבן ואפילו עץ. הצורה הנפוצה ביותר לריצוף היא מרובעת, אבל אפשר גם למצוא אריחי פסיפס עגולים ומשושים. כדי להקל על ההתקנה של אריחי הפסיפסים, הם מחוברים בדרך כלל למשטח של רשת.

אריחי גרניט וחרסינה הם הנפוצים ביותר לשימוש בפסיפסים וזמינים גם בציפוי מזוגג. אם אתם מעדיפים סגנון ריצוף שהוא טבעי יותר, תוכלו לבחור בפסיפסים מעץ קשה במיוחד, או בפסיפס מאבנים, ולזכות בתוספת יפהפייה לחדר בבית או לחצר.

ריצוף פסיפסי אבן פופולאריים מאוד בחדרי אמבטיה ובאזור הבריכה בגינה. אריחי פסיפס מעץ מיוצרים בדרך כלל בהתאמה אישית לחלל שאתם מבקשים לרצף.

הפונקציונאליות של הפסיפסים

חוזק ואריכות ימים הם שתי תכונות עיקריות שמאפיינים את אריחי הפסיפסים מחרסינה. גם הזכוכית והקרמיקה הן בחירה טובה לריצוף, אבל רצוי להשתמש בהן רק במקום מואר ובחלל שבו תנועת הולכי הרגל היא בינונית.

הבחירה בסוג אריחי הפסיפס לריצוף צריכה לתת את המענה הטוב ביותר לצרכים שלכם. לכן, עליכם להתחשב בדפוסי התנועה בחלל המרוצף, בעלויות ובטעם האישי שלכם.

בדרך כלל, ריצוף הפסיפס אינו חלקלק כאשר הרצפה רטובה, כך שהוא מתאים להפליא לריצוף חדר האמבטיה ואזור הבריכה. קרמיקה וחרסינה מומלצים לחדרי האמבטיה, ואילו ריצוף מעץ הוא פשוט מושלם לריצוף הפרוזדור או חדר המבואה.

באשר לפסיפסים מחלוקי אבן, באופן טבעי פסיפסים אלה בולטים קצת מעל לפני השטח. לפעמים משלבים בחלוקי האבן גם חומרי פסיפס אחרים כדי להוסיף עניין נוסף לרצפה.

השפעות הפסיפס

ריצוף הפסיפס יכול לשנות כליל את התחושה שלכם בבית או במשרד. פסיפס עץ מפואר או פסיפס זכוכית נוצצת וצבעונית יכולים להעיד על סגנון ואלגנטיות. לעומת זאת, הקווים הנקיים של החרסינה או הקרמיקה מושכים את תשומת הלב לפרטים, וריצוף באמצעות פסיפס שמשובץ בחלוקי אבן, מלמד על העדפה ליופי טבעי יותר.

שיקולים לבחירת הפסיפס

ריצוף בפסיפסי עץ יכול כמעט להכניס לתוך עיצוב החדר את היער האקזוטי ממנו הגיע העץ. ייתכן שריצוף שכזה יהיה יותר יקר, בגלל התהליך האומנותי והמורכב שכרוך בייצור הפסיפסים, אבל פסיפס עץ יוצר משפיע על העיצוב באופן ששווה את המחיר.

ריצוף באריחי פסיפס אחרים הוא זול יותר מפסיפס העץ. גם כאן ניתן לבחור בצבעים ובעיצוב לפי טעמכם. אריחי זכוכית עשויים להיות עשויים מחומרים ממוחזרים, ולהוות תמורה הולמת לבית הירוק.

אין ספק כי ריצוף באריחי פסיפס יעניק עיצוב ייחודי לכל בית או משרד והוא זמין בדפוסים ודוגמאות שמוגבלים אך ורק על ידי הדמיון שלכם או התקציב שעומד לרשותכם

פסיפס פורצלן שחור

פסיפס פורצלן שחור

פסיפס פורצלן כחול

פסיפס פורצלן כחול

פסיפס פורצלן לבן

פסיפס פורצלן לבן

פסיפס משושה לבן

פסיפס משושה לבן עם נקודה שחורה

פסיפס קרמיקה

פסיפס קרמיקה אליאס מט

פסיפס פורצלן הרינגבון

פסיפס פורצלן הרינגבון שחור מבריק

פסיפס בריכה נובלה פורטה

פסיפס בריכה נובלה פורטה

פסיפס בריכה אוגוסטה מבריק

פסיפס בריכה אוגוסטה מבריק

פסיפס סלבדור

פסיפס סלבדור

פסיפס רסיפה

פסיפס רסיפה

פסיפס קופה קובנה

פסיפס קופה קובנה

פסיפסים קופה קובנה

פסיפס קופה קובנה