מהו חיפוי שיש?

1.2.2014 שתף

מהו חיפוי שיש?

חיפוי שיש הוא חומר טבעי שמשמש לחיפוי של קירות. החיפוי עשוי מפנלים (אריחים) דקים של שיש. תהליך העיבוד של אריחים אלה אינו פשוט ולכן גם אינו זול. ניתן להשתמש בשיש לצרכי חיפוי שונים, חיצוניים או פנימיים.

חיפוי שיש יכול להיות תחליף מצוין לחיפויים רבים אחרים וניתן להוסיף ולהסיר את החיפוי מהקיר לפי הצורך.

על שיש

שיש הוא סלע גיר מותמר שמוכר כבר מאות בשנים כחומר איכותי לצרכי בנייה ואומנות. את השיש ניתן ללטש בקלות, והוא מופיע בגוונים שמשתנים בהתאם לרמת הזיהום והמינרלים שנמצאת בתוך הסלע. השיש יכול להופיע במראה מבריק שנוצר בתהליך ההתגבשות של הסלע שמתבטא בצורות של מערבולות ופסים צבעוניים על פני האבן, שהופכים את השיש לאבן מעניינת מאוד מבחינה ויזואלית.

חיפוי שיש הופיע בצורות שונות בעולם האדריכלות הקלאסית עוד בזמנים שבהם עיטור של שיש על גבי מבנים היה מאוד מאוד יקר.

שיש לחיפוי קירות נוצר בתהליך שבו חותכים ומלטשים יריעות דקות של שיש. את היריעות מצמידים לקירות הבניין באמצעות דבקים מיוחדים ועוגנים קטנים שמטרתם להבטיח שהלוחות יישארו במקומם ולא ינשרו מהקיר במשך הזמן.

חיפוי שיש – אוטם ומבודד

כמו חומרים אחרים המשמשים לחיפויי קירות, גם חיפוי השיש משמש כקו הגנה ראשוני המשפר  את עמידות המבנה מפני חדירה של גורמים מזיקים כמו לכלוך, גשם ורוח, ובכך הוא גם יכול לשמש כמבודד מפני חום וקור.

כדי לחפות קיר בשיש צריך להשתמש בשירותיהן של חברות שמתמחות בהתקנת חיפויי קיר. חברות אמינות בתחום שהן בעלות ניסיון בעבודה עם שיש, יכולות לסייע לכם לבחור את השיש המתאים ביותר לחיפוי הקירות בביתכם, ולהתקין עבורכם את החיפוי בצורה המהירה והבטוחה ביותר.

גם כאשר יש צורך להסיר חיפוי שיש ישן מהקיר, עדיף לא לעשות זאת בעצמכם. חשוב להתייעץ עם מומחה שיאפשר לכם להסיר את הפנלים במינימום נזק. זאת, בין אם השיש מוסר באופן קבוע ובין אם אתם עומדים להתקין במקומו חיפוי שיש חדש על הקיר.

סוגי שיש לחיפוי

על מנת להוסיף לחיפוי חזית הבניין מראה דינמי יותר, ניתן להשתמש בשיש בגוונים ובמרקמים שונים, לפי בחירתכם.

גימור השיש לחיפוי קירות מתאים לחיפוי של קירות פנימיים חלקים ומעודנים או לחיפוי קירות חיצוניים מחוספסים. זהו חיפוי שמתאים במיוחד, אבל לא רק, לעיצוב חללים חיצוניים ופנימיים באזורי בריכות וספא. הוא מתאים לחיפוי קיר בסלון הבית ליצירת אווירה עיצובית יחודית בבית וכמובן לחיפוי חדרי אמבטיה ומטבחים. חיפוי בשיש של קיר אחד בחלל יכול להוסיף לחדר אלמנט אדריכלי מיוחד.

בנוסף לפנלים שטוחים ומלוטשים, אפשר לבחור גם בחיפוי של פנלים או לוחות מגולפים עם גימור מט או מבריק, בהתאם למראה ולעיצוב המבוקש על ידכם.